رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دشمنان به‌دلیل ناتوانی در نبرد مستقیم "جنگ‌ نیابتی" به راه انداخته‌اند

15:06 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۶۹۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان به دلیل ناتوانی در نبرد مستقیم "جنگ‌ نیابتی" به راه انداخته است.
دشمنان به‌دلیل ناتوانی در نبرد مستقیم

به گزارش گروه سیاسی ، امیر سرتیپ داوود کاظمی ظهر امروز در پنجاه و نهمین دوره کاروان زیارتی خانواده شهدا، جانبازان‌، ایثارگران نیروی زمینی ارتش با نام دوره «شهدای مدافع حرم» که در محل مهمانسرای ثامن‌الائمه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف افرادی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند برگزاری گرامیداشت شهدا، جانبازان و آزادگان است و برگزاری این مراسمات کوچکترین کاری است که برای این پرچمداران انقلاب اسلامی می‌توان انجام داد.

کاظمی با بیان اینکه به همین میزان نباید بسنده کرد، تصریح کرد: ماندگاری و پایداری واقعه عاشورا، حاصل رنج‌ها و صبوری‌های حضرت زینب (س) و کاروان اسرای کربلا است بنابراین یکی از وظایف خانواده جانبازان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس این است که اجازه ندهیم هویت فرهنگی، انقلابی، ملی و دینی ما در دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش در امور شاهد و ایثارگران با اشاره به اینکه نخستین وظیفه ما این است که اجازه ندهیم شهدا فراموش شوند، گفت: شهید عصاره فرهنگ شهادت است و آنچه دشمن سعی دارد امروز در جنگ نرم بر آن فائق آید این است که شهادت طلبی را از فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و اذهان جوانان ما جدا کند.

کاظمی ادامه داد: دشمن در این راه حتی سعی دارد این شبهه را ایجاد کند که نسل هشت سال دفاع مقدس نسلی جدا و تافته جدا بافته بودند که دیگر تکرار نمی‌شود.

مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش در امور شهدا و ایثارگران با تاکید براینکه نخستین قدم عدم فراموشی و بیان حقایق دفاع مقدس است افزود: وظیفه بعدی ما شناخت راه و آرمان شهید است کسانی که در اوج جوانی و تمایل به مظاهر دنیوی دنیا را ترک کردند و باید راه آنان را برای جوانان امروز توضیح دهیم.

وی با اشاره به ضرورت شناخت امام شهیدان و مقام معظم رهبری تصریح کرد: وظیفه سوم ما ادامه راه شهید است. در این راه آنچه ضروری است داشتن بصیرت، تبعیت از ولایت و قانون، همدلی و وحدت که همان آموزه‌های دینی شهدا است و باید آن را ترویج و تبلیغ کنیم.

مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش در امور شهدا و ایثارگران ادامه داد: امروز نبرد، نبرد فرهنگی و نرم است و باید با سلاح متناسب با نبرد به جنگ دشمن برویم بنابراین باید استفاده صحیح از وسایل الکترونیک بیاموزیم چراکه امروز دشمن در کمین جوانان است.

وی افزود: دشمن می‌داند که امروز توان رویارویی مقابل ما را ندارد بنابراین جنگ نیابتی راه انداخته و افراد به ظاهر مسلمان را با عنوان القاعده و داعش به جان براداران دینی مسلمان انداخته‌اند.

کاظمی با بیان اینکه وظیفه بعدی ما جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب است گفت: مقام معظم رهبری 20 سال پیش در مورد شبیخون فرهنگی غرب تذکر و هشدا دادند اما مسئولان جدی نگرفتند و نتایج آن را امروز می‌بینیم بنابراین وظیفه داریم در جنگ نرم دوشادوش مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب بایستیم.

مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش در امور شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: 46 هزار خانواده شهید عضو جامعه بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که اگر رزمندگان را نیز در نظر بگیریم 3 میلیون خانواده می‌شود و وظیفه ما خانواده سه میلیونی ایثارگران نیروی زمینی ارتش است که از این گنجینه دفاع و به نسل جدید اهدا کنیم.

همچنین در این برنامه امیر مجید زارع جانشین ارشد قرارگاه منطقه شمال شرق ارتش اظهار داشت: شهید تنها کسی است که آرزو می‌کند دوباره زنده شود و به دنیای مادی برگردد تا بارها و بارها در راه خدا شهید شود.

وی افزود: امید است از شفاعت همه شهدا بهره‌مند شویم چراکه شهدا به گردن تک تک ما حق بزرگی دارند و مدیون خاک پاک شهدا هستیم که با ایثارگری و رشادت آنان و ایستادگی و صبوری خانواده‌های آنان نهال تنومند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را روز به روز پربارتر و پرشکوه‌تر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *