رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

3 هزار جنگجو در واحدهای 25 نفری علیه "دولت کابل" می‌جنگند

21:30 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۹۸۷
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: پاکستان نیروی ضربت طالبان متشکل از ۳ هزار جنگجو در واحدهای ۲۵ نفری را با نام «گروه سرخ» به وجود آورده است.
3 هزار جنگجو در واحدهای 25 نفری علیه به گزارش سرویس بین الملل رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان، اعلام کرد: پاکستان در اواخر سال 2014 میلادی یک نیروی ضربت متشکل از اعضای گروه طالبان را به نام «لوای سرخ» (گروه سرخ) ایجاد کرد.
 
وی افزود: حدود 3 هزار جنگجوی طالبان افغان در این نیروی ضربتی عضویت دارند که به واحدهای 25 نفری تقسیم شده‌اند.
 
نبیل به صدای آمریکا گفت: لوای سرخ گروه طالبان دارای سلاح‌های پیشرفته هستند که اکنون در ولایت‌های فراه، هلمند، غزنی و ارزگان علیه حکومت افغانستان فعالیت دارد.
 
چندی قبل، مقامات نظامی افغانستان در هلمند گفته بودند که ارتش این کشور با نیروی جنگجویی روبرو است که آموزش‌دیده و مجهز هستند.
 
بر اساس اظهارات مقامات نظامی افغانستان، طالبان افراد کماندوی خود را به این ولایت اعزام کرده‌اند که تعداد آنها حدود صدها جنگجو است.
 
یک فرمانده ارشد طالبان ضمن تأیید وجود این نیروهای ویژه گفته بود که تعداد این نیروها در ابتدا 200 تن بود که در حال حاضر به 300 تن می‌رسد. نام این واحد سره خیته می‌باشد که به معنای گروه سرخ یا گروه خطر است.
 
این فرمانده طالبان از جزئیات بیشتر امتناع کرده بود، اما مقامات در هلمند اعلام کرده بودند که این نیروها توسط حاجی نثار رئیس عملیاتی سابق طالبان در ولایت قندهار و زابل به‌عهده دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *