رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"هند" امیدوار به حل مشکل روادید کار با امریکا در دوره ترامپ است

19:38 - 22 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۵۹۷
وزیر صنعت و بازرگانی هند با اشاره به محدویت های اعمال شده از سوی امریکا برای صدور روادید شهروندان هندی، اظهار امیدواری کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید امریکا این مشکل را رفع کند.
به گزارش سرویس بین الملل نیرمالا سیتارامان روز شنبه در سخنانی تصریح کرد دولت هند قصد دارد در راستا وضعیت و سهم اطلاعات هند در اقتصاد امریکا به دونالد ترامپ توضیح دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهوری جدید امریکا با برخورد عادلانه ، مشکل روادید کار اتباع هندی در این کشور را برطرف کند.

شورای تجاری هند و امریکا نیز با صدور بیانیه ای از ترامپ خواست در مذاکرات مربوط به پیمان سرمایه گذاری مشترک هند و امریکا تسریع کند.

موکش آگی دبیر شورای تجاری هند و امریکا گفت:با توجه به نظر بیش از 350 شرکت هندی و آمریکایی در شورای تجاری دو کشور ، دولت ترامپ باید عضویت هند در گروه همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه را بپذیرد.

وی تصریح کرد: امریکا همچنین باید در راستای گسترش تجارت دفاعی با هند گام بردارد.

دبیر شورای تجاری هند و امریکا از ترامپ درخواست کرد با انعقاد توافق اجرایی با هند ، قوانین ناعادلانه در خصوص بیمه و مالیات که مشکلات زیادی برای کارگران هندی در امریکا ایجاد کرده را لغو کند.

هم اکنون بیش از 500 هزار کارگر هندی در امریکا 6.2 درصد مالیات سهم مشارکت در بیمه فدرال که سالانه به ارزش یک میلیارد دلار بالغ می شود را پرداخت می کنند.

این کارگران به دلیل اینکه پیش از تکمیل دوره 10 ساله دوره کاری در امریکا به هند باز می گردند نمی توانند از امتیازات این بیمه برخوردار شوند.

دولت اوباما چندی پیش در تصمیمی هزینه صدور روادید کار برای افراد غیر مهاجر را افزایش داد. این روادید ها که بیشتر توسط مهندسان هندی مورد استفاده قرار می گیرد ،برای مدت کوتاهی صادر می شد.

هند هم اکنون در سازمان تجارت جهانی، علیه این اقدام امریکا شکایت و اعلام کرده است که افزایش هزینه صدور روادید کار یک اقدام ناعادلانه است و سالانه به صنعت فناوری اطلاعات هند 400میلیون دلار ضرر می زند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *