رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خروج 250 هزار زائر اربعین از کشور

9:44 - 19 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۶۸۳
جانشین رئیس پلیس کشور گفت: تا سه شنبه شب 250 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد خاک عراق شدند.
به گزارش گروه جامعه ،سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از مرز چزابه، اظهارداشت: خروج خیل عظیم زائران اباعبدالله الحسین(ع) هر روز نسبت به روزهای قبل، افزایش پیدا می کند.
 
وی با بیان اینکه اعزام زائران در هر سه پایانه مرزی بسیار پرحجم است، گفت: با توجه به آمادگی نیروی انتظامی، تمامی دستگاه ها و نیز همکاری خوب زائران، تردد روان است و ایستایی خاصی نداریم.
 
جانشین فرمانده ناجا به اعزام بیش از 250 هزار زائر از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق طی یک هفته گذشته اشاره و بیان کرد: از ابتدای آبان ماه تاکنون، حدود 600 هزار گذرنامه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.
 
به گفته سردار مومنی، تعداد خروجی زائران اربعین حسین(ع) طی این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 110 درصد افزایش داشته است.
 
وی با بیان اینکه توزیع زائران از لحاظ منطقه جغرافیایی به خوبی انجام شده، گفت: خوشبختانه هموطنان مدیریت توزیع زمان و جغرافیایی را مدنظر قرار داده که جای تقدیر و تشکر دارد؛ طی این مدت شاهد همکاری مطلوب زائران با نیروهای پلیس هستیم و به توصیه های ماموران توجه می کنند.
 
جانشین فرمانده ناجا از افزایش صددرصدی تردد زائران از لحاظ موقعیت زمانی در این ایام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد و گفت: این به آن معناست که زائران عزیز، سفر به کربلا معلی را زودتر آغاز و آن را به لحظات پایانی اربعین موکول نکردند.  
 
سردار مومنی افزود: زائران عزیز اصرار نداشته باشند که حتما از نزدیکترین مرز که مهران است، عبور کنند؛ شاید این مرز از بعد مسافت به کشور عراق نزدیکتر باشد ولی تسهیلات و راه های دسترسی در شلمچه و چزابه نیز فراهم تر است.
 
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تردد و خروج زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه پیش بینی شده است، تاکید کرد: این زائران به هیچ عنوان از مرزهای دیگر عبور نکنند.  
 
این مقام عالی انتظامی کشور ادامه داد: کلیه کارکنان بخش های مختلف نیروی انتظامی نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی، مرزبانی و گذرنامه،... آماده خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) هستند.
 
جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده، افرادی  که به صورت جمعی ویزا می گیرند در صورت امکان اعضای گروه باید با هم باشند، اما اگر یکی از اعضای گروه جا بماند باید کپی ویزای جمعی به همراه مهر رسمی کنسولگری را برای ورود و خروج از کشور داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: در بسیاری از نقاط، هنگام صدور ویزا، محل خروج زائر از مرز مشخص می شود، این مسئله برای توزیع زائر و جلوگیری از ازدحام در مرزها است بنابراین زوار حتماً این مسئله را رعایت کنند.
 
جانشین فرمانده ناجا به مشکلات و نیز حجم سنگین تردد و خروج زائران از یک مرز در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: با پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، تقسیم بندی خروج زائران بنا به موقعیت جغرافیایی انجام و تا پایان این ایام ادامه خواهد داشت تا زوار عزیز با امنیت و آرامش به زیارت بروند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *