رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌جمهور پاکستان: حکومت نظامی در "جامو و کشمیر" باید پایان یابد

9:10 - 25 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۶۶۹
رئیس‌جمهور پاکستان در سخنرانی برای اعضای مجلس کشمیر آزاد گفت: حکومت نظامی در جامو و کشمیر باید پایان یابد و این ناحیه به عنوان منطقه غیر نظامی اعلام شود.
رئیس‌جمهور پاکستان: حکومت نظامی در  به گزارش سرویس بین الملل ممنون‌حسین رئیس‌جمهور پاکستان در سخنرانی برای اعضای مجلس کشمیر آزاد گفت: حکومت نظامی در جامو و کشمیر باید پایان یابد و این ناحیه به عنوان منطقه غیر نظامی اعلام شود.
 
به گزارش جیو، وی افزود: در کشمیر نباید از قوانین نظامی پیروی کرد و تمام زندانیان سیاسی نیز باید آزاد شوند.
 
ممنون‌حسین تأکید کرد: مردم روستاهای خط کنترل کشمیر از سخت‌گیری نظامیان هند به تنگ آمده‌اند بنابراین پاکستان به حمایت دیپلماتیک از مردم مظلوم جامو و کشمیر ادامه می‌دهد.
 
رئیس جمهور پاکستان از سازمان ملل متحد درخواست کرد ضمن اعلام کشمیر به عنوان منطقه غیر نظامی مقدمات راگیری عمومی در این سرزمین را فراهم کند مردم خودشان درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
 
صدها تن از مردان و زنان کشمیری در اعتراض به این حکومت نظامی بعد از نماز جمعه به سمت دفتر سازمان ملل در کشمیر راهپیمایی کرده و شعار دادند: ما آزادی می‌خواهیم. ارتش هند برگردد.
 
پلیس با شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم و استفاده از باتوم سعی در پراکنده کردن معترضان داشت. همچنین نیروهای امنیتی از تفنگ‌های ساچمه‌ای علیه معترضان استفاده کردند.
 
مناطق جنوبی کشمیر که بیشتر شاهد اعتراضات خونبار بودند مرکز این حکومت نظامی بود. در هفته‌های گذشته حداقل 49 غیرنظامی که عموما نوجوانان یا مردان جوان هستند، در این منطقه کشته شده‌اند.
 
به تازگی یک نوجوان 12 ساله هدف نیروهای هندی قرار گرفته و کشته شد که این موضوع سبب شد تظاهرات‌های مردمی با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.
 
جلوگیری از عزاداری امام حسین(ع) اعتراضات مردمی را وارد مراحل جدید خود کرد و مردم با وجود حکومت نظامی روز عاشورا خیابان‌ها را تسخیر کردند.
 
اعتراضات در کشمیر بعد از کشته شدن برهان وانی، رهبر 22 سالۀ گروه حزب المجاهدین و دو همراه وی در درگیری مسلحانه با نیروهای دولتیِ هند آغاز شد.
 
وانی پس از کشته شدن برادرش ـ که او نیز از مبارزین مسلح علیه دولت هند بود ـ و نیز ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی قرار گرفت، در نوجوانی تصمیم می گیرد به گروه های مبارز کشمیری بپوندد.
 
مقامات هند جسد وانی را به خانواده‎اش تحویل دادند. محلی‌ها از این جوان که در 15 سالگی به حزب المجاهدین پیوسته بود، به عنوان یک قهرمان یاد می‌کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *