رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتابخانه‌ها برای رسیدن به حد استاندارد باید ۵برابر شوند

22:59 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۹۳۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌ها برای رسیدن به حد استاندارد باید ۵برابر شوند، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای نهاد کتابخانه‌های ملی بسیار ناچیز و نگران کننده است.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ احد آزادی‌خواه با اشاره به جلسه امروز(یکشنبه 11 مهرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: رئیس نهاد کتابخانه‌های ملی سراسر کشور امروز با حضور در کمیسیون فرهنگی به شدت نسبت به وضعیت اعتبارات نهادهای کتابخانه‌ها معترض بود چراکه طبق آمارها اعتبار در نظر گرفته شده برای این نهاد بسیار ناچیز و نگران کننده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نهاد از سال 84 تاکنون نتوانسته هیچ اعتیار عمرانی به منظور گسترش کتابخانه ها از دولت دریافت کند ضمن آنکه شهرداری‌ها موضف هستند نیم درصد از اعتبارات خود را در اختیار کتابخانه‌ها قرار دهند اما تقریبا حدود 10 کلان شهر هنوز به این مهم اقدام نکرده و منابع مالی شهرهای کوچک نیز بسیار ناچیز است لذا این نهاد به استیصال مالی رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود 2200 کتابخانه‌ مجزا به همراه 1200 کتابخانه مشارکتی، مجموعا سه هزار 400 کتابخانه در سراسر کشور در اختیار این نهاد قرار دارد اما ایران به 15 هزار کتابخانه نیاز دارد، بدین معنا اکنون فقط حدود یک پنجم نیاز کشور، کتابخانه احداث شده است لذا تعداد کتابخانه‌ها برای رسیدن به حد استاندارد باید 5 برابر شوند.    

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طبق آمار ارائه شده استقبال از کتابخانه‌ها در ایران نسبت به کشوری مانند انگلیس رشد داشته است هرچند نمایندگان به ایجاد نهضت مطالعه مفید تاکید داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *