یک میلیون "مهاجر" تا یک سال آینده به افغانستان باز می‌گردند

14:20 - 08 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۱۵۳
محمد اشرف غنی با بیان اینکه همه روزه ۶۵۰۰ مهاجر از کشورهای پاکستان و ایران داوطلبانه به افغانستان باز می‌گردند، گفت: تا سال آینده تعداد مهاجرینی که به افغانستان باز می‌گردند از یک میلیون نفر بیشتر می‌شود.
یک میلیون به گزارش سرویس بین الملل محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه همه روزه 6500 مهاجر از کشورهای پاکستان و ایران به طور داوطلبانه به افغانستان باز می‌گردند، گفت: تا سال آینده تعداد مهاجرینی که به افغانستان باز می‌گردند از یک میلیون نفر بیشتر می‌شود.
 
اشرف غنی  در دیداری که با هیأت اداری و روسای کمیسیون‌های شورای ملی افغانستان داشت، گفت: دولت افغانستان  تلاش می‌کند که با توجه به امکانات، برای بازگشت عزتمندانه مهاجرین امکانات لازم را فراهم نماید و نیازمندی‌های آنها را در برنامه های مهم در نظر بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: بخاطر افزایش مهاجرین در کشورهای اروپایی، آنها از جوانب مختلف زیر فشار قرار دارند و ممکن تعدادی از مهاجرین افغانستان از آنجا به افغانستان بازگشت نمایند.
 
اشرف غنی اظهار داشت: دولت افغانستان به هیأتی دستور داده است تا از طریق گفت‌وگو با اتحادیه اروپا، در مطابقت با قوانین بین‌المللی مهاجرت و سایر قوانین زمینه همکاری‌های 2 جانبه را در زمینه مهاجرین فراهم سازد.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشت: پاکستان از مهاجرین جهت فشار سیاسی بر روی دولت افغانستان استفاده می‌کند اما مهاجرین افغانستانی بخشی از وجود ما هستند و ما در زمینه بازگشت با عزت و حفاظت از حقوق آنها تلاش خواهیم کرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *