رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"مسکو" میزبان بزرگ ترین کنفرانس ایران شناسی

22:34 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۵۸۴
کنفرانس بین المللی ایران شناسی اوراسیا با شرکت کارشناسان و اساتید برجسته این حوزه از کشورهای مختلف از جمله ایران، روسیه، چین، ژاپن، آمریکا، لهستان، انگلستان، قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان در مسکو برگزار می شود.
به گزارش سرویس بین الملل این کنفرانس بین المللی به همت بنیاد ایران شناسی، همکاری دانشگاه علوم انسانی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه فردا (پنجشنبه) گشایش می یابد و در آن نیز دکتر صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرکت دارد.

مقاله های ارائه شده در این کنفرانس در هفت بخش تخصصی ارائه خواهد شد و ایران شناسان در حوزه های تاریخ، فرهنگ و تمدن و ایران نیز بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین قرار است در دومین روز برگزاری کنفرانس، انجمن ایران شناسی اوراسیا با حضور اساتید بین المللی افتتاح و اساسنامه و هیات امنای آن نیز به تصویب مجمع عمومی برسد.

رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز ضمن اشاره به اهمیت و پیشینه مطالعات ایران شناسی در روسیه و برگزاری کنفرانس اوراسیایی بر لزوم تقویت این حوزه و حمایت از ایران شناسان جوان برای حفظ دستاوردهای گذشته تاکید کرد.

انجمن ایران شناسی اوراسیا با حمایت و پشتیبانی انستیتو نسخ خطی شرقی سن پترزبورگ، بنیاد بین المللی ایران شناسی مسکو، موزه آرمیتاژ، انستیتو مطالعاتی آسیای و آفریقا و دانشگاه مرکزی روسیه (ام جی او) و انجمن ایران شناسی اروپا تشکیل می شود.

روسیه مهمترین پایگاه مرجع ایران شناسی در جهان به شمار می رود و صدها کارشناس مسلط به تاریخ، ادب و فرهنگ و هنر ایرانی و فارسی به تحقیق و پژوهش در این حوزه مشغول بوده و هستند که صدها اثر ماندگار در این زمینه پدید آورده اند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *