رسانه های افغان: نظامیان آلمانی مدت طولانی تری را در "افغانستان" می مانند

12:10 - 30 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۶۳۸
رسانه های افغان به نقل از وزیر دفاع آلمان گزارش دادند که نیروهای این کشور باید مدت طولانی تری را در افغانستان بمانند و حضور این نیروها به بهبود وضعیت افغانستان بستگی دارد.
رسانه های افغان: نظامیان آلمانی مدت طولانی تری را در به گزارش سرویس بین الملل رسانه های خبری افغانستان به نقل از«اورزولا فون دیرلاین» افزودند: ارتش آلمان مدت طولانی تری را در افغانستان حضور خواهد داشت و وضعیت امنیتی این کشور به گونه ای چشمگیر بدتر شده است.

براساس این گزارش، وزیر دفاع آلمان در به روزنامه گروه رسانه ای «فونکه» این کشور گفته است برلین روی استقرار طولانی تر نیروهای خود در افغانستان حساب کرده است وباید با مشارکت سایر کشورها، مدت طولانی تری در این کشور بماند.

هانس پیتر کمیساریای نظامی مجلس فدرال آلمان به تازگی در سفر به افغانستان گفت که وضعیت امنیتی افغانستان بدترشده و ادامه حضور نیروهای آلمانی در این کشور یک نیاز مبرم است.

شماری از کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی «ناتو» در سال 2014 به حضور خود در افغانستان پایان دادند، اما برخی ازکشورهای عضو این سازمان به کاهش نیروهای خود در افغانستان بسنده کردند.

ناتودرپایان سال 2014 اعلام کرد که حضور نظامیان کشورهای عضو این سازمان در نبردها و درگیری های مستقیم در افغانستان پایان یافته وتنهابه کارآموزش نظامیان افغان خواهد پرداخت، اما نیروهای امریکائی و انگلیسی در دو سال گذشته پس از سقوط شهر قندوز و قرار گرفتن استان هلمند در آستانه سقوط ، بار دیگر وارد نبرد با مخالفان مسلح دولت شدند.

پیشتر صدراعظم آلمان گفته بود که خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، تنها به دشمنان این کشور کمک خواهد کرد و برلین تصمیم گرفته است تا شمار نیروهای خود را در افغانستان تا سقف ۹۸۰ تن نگه دارد و حضور این نیروها بعد از سال ۲۰۱۶ میلادی هم ادامه خواهد یافت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *