رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پاکستان" شصت ونهمین سالگرد استقلال خود از هند را جشن گرفت

11:44 - 24 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۴۳۶
مردم پاکستان طی مراسمی با حضور سران این کشور، با اهتزاز در آوردن پرچم خود سالزور استقلال کشورشان از هند را جشن گرفتند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه پاکستان، ۱۴ و ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ سالگرد جدایی دو کشور هند و پاکستان است و این دوکشور هر سال در این تاریخ طی مراسمی با نام روز آزادی این استقلال را جشن می گیرند.
 
امروز و در شصت و نهمین سالگرد این استقلال، «ممنون حسین» رئیس‌جمهور و «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، پرچم  این کشور را با نواختن موسیقی سرود ملی پاکستان بالا بردند و متعهدشدند که مانند بالا بردن این پرچم، پاکستان را در بین کشورهای دنیا سر بلند کرده و از هیچ تلاشی برای پیشرفت این کشور در تمام زمینه‌ها فروگذار نکنند.
 
نواز شریف همچنین به خاطر تلاش های مردم کشمیر برای بدست آوردن آزادی خویش امسال «روز آزادی» را «روز کشمیر» نام نهاد و تلاش مردم این ایالت برای بدست آوردن استقلال و آزادی را برابر با تلاش پاکستان برای آزادی خویش دانست.
 
لازم به ذکر است که بیست و سوم مارس سال ۱۹۴۰ میلادی مسلمانان شبه قاره هند در یک قطعنامه رسمی، عزم قاطع خود را برای دست یافتن به وطنی جداگانه که بتوانند در آن طبق ارزش‌ها، فرهنگ و سنت‌های خود زندگی کنند اعلام کردند.
 
مسلمانان شبه قاره به رهبری «محمد علی جناح» قائد اعظم  و بنیانگذار نظریه جنبش آزادی مسلمانان در این کشور، به مدت ۷ سال با اتحاد و جدیت برای تشکیل کشوری مستقل تلاش کردند و سرانجام در روز ۱۴ آگوست سال ۱۹۴۷ تلاش‌های آنان به ثمر نشست و کشوری به نام پاکستان تشکیل شد.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *