رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

650 "پاکستانی" در صفوف تروریست‌های منطقه حضور دارند

12:32 - 15 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۳۴۹
سازمان اطلاعات پاکستان اعلام کرد حداقل 650 نفر از شهروندان این کشور در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی به عضویت گروه‌های شبه‌نظامی درآمده‌اند که این موضوع یک تهدید امنیتی برای پاکستان است.
650 به گزارش سرویس بین الملل سازمان اطلاعات پاکستان هشدار داد دست کم 650 نفر از شهروندان پاکستانی در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی به عضویت گروه‌های شبه‌نظامی درآمده‌اند که تهدید امنیتی برای پاکستان هستند.

به گزارش داون، سازمان اطلاعات پاکستان 132 نفر از شهروندان این کشور که عضو گروه‌های شبه‌نظامی هستند را شناسایی کرده اما هزاران نفر از این شبه‌نظامیان بعد از بازگشت به کشورشان تهدید امنیتی محسوب می‌شوند.

دولت پاکستان از نیروهای امنیتی درخواست کرده که بیشتر بر مرزهای بلوچستان و ایالت خیبرپختونخواه نظارت داشته باشند و اجازه ندهند شبه‌نظامیان از طریق فرودگاه یا مرزهای زمینی وارد کشور شوند.

یک مقام امنیتی پاکستان به شرط فاش نشدن اسمش گفت: شکست شبه‌نظامیان در افغانستان،‌ سوریه،‌ عراق و سایر کشورها سبب شده آنها به دنبال بازگشت و مخفی شدن در پاکستان باشند به همین دلیل وزارت کشور و دولت خواستار جلوگیری از ورود این شبه‌نظامیان شده‌اند.
 
سازمان اطلاعات و نیروهای امنیتی پاکستان دستور دارند که خانواده شبه‌نظامیان را زیر نظر داشته باشند تا آنها نتوانند به کشور  برگشته و ثبات پاکستان را بر هم بزنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *