روزانه 200 تا 300 "مهاجر افغانستانی" از پاکستان اخراج می‌شوند

10:06 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۸۲۵
وزارت امور مهاجرین افغانستان از بازگشت داوطلبانه ده هزار خانواده مهاجرافغانستانی از پاکستان در آینده نزدیک خبرداد.
روزانه 200 تا 300  به گزارش سرویس بین الملل اسلام الدین جرات سخنگوی وزارت امور مهاجرین افغانستان گفت: پناهجویان افغانستان فاقد مدرک در پاکستان مورد آزار و اذیت پلیس پاکستان قرار می گیرد و روند اخراج اجباری مهاجرین روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر است.
 
جراَت اظهار داشت: تیرگی روابط سیاسی میان افغانستان و پاکستان روی وضعیت پناهجویان افغانستان در آن کشور تاثر داشته و مهاجرین فاقد مدرک با مشکلات متعدد مواجه هستند.
 
وی گفت: بدون شک موضوعات سیاسی که درحال حاضر در پاکستان و افغانستان حاکم است روی وضعیت مهاجرت، تاثیر دارد مطابق توافق‌نامه‌ای سه جانبه که سال گذشته با پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل داشتیم.
 
تا پایان سال ۲۰۱۷حضور یک میلیون و۶۰۰ نفر از مهاجرین افغان در پاکستان تمدید شد اما یکی از بندهای آن مشروط بر این بود که کابینه دولت پاکستان با آن موافقت کند اما اسلام آباد آن مهلت را 6 ماه تمدید کرده است که این خود نشان می‌دهد که تیرگی روابط بر روی تصمیم پاکستان در قبال مهاجران افغانستان تأثر گذار بوده است.
 
همچنین وزارت مهاجرین از بازگشت داوطلبانه ۱۰هزار خانواده پناهجوی افغانستان بدون اسناد قانونی به افغانستان خبر داد
 
جرات گفت: از آنجای که پناهجویان افغانستانی بدون مدرک در پاکستان با آزار و اذیت پلیس پاکستان مواجه است، به خواسته خودشان به افغانستان باز می‌گردد.
 
وی تصریح کرد: وزارت مهاجرین افغانستان با کمیساریای عالی سازمان ملل در تلاش است که قبل از ورود مهاجرین به افغانستان زمینه و امکانات بازگشت آنها را فراهم کند.
 
به گفته وی برای هر فرد پناهجوی که به طور داوطلبانه به کشور باز می گردد 400 دلار کمک مالی می‌شود.
 
جمهور نوشت: در حالی که دولت پاکستان مهلت حضور یک و نیم میلیون پناهجوی قانونی افغانستان را در این کشور برای 6 ماه تمدید کرد اما روند آزار و اذیت آنان و پناهجویان غیر قانونی افغان در پاکستان هنوز هم جریان دارد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *