رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"هندوستان" نقطه ترانزیت قاچاق هروئین و کوکایین افغانستان

22:18 - 08 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۹۵۶
اداره مبارزه با جرایم جنایی سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده که هزینه کم انتقال هرویین و قیمت پایین به آن در بازارهای هند این کشور را به یکی از مقاصد مهم ترانزیت قاچاق مواد افغانستان به دیگر نقاط دنیا تبدیل کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل  اداره مبارزه با جرایم جنایی سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده که هزینه کم انتقال هرویین و قیمت پایین به آن در بازارهای هند این کشور را به یکی از مقاصد مهم ترانزیت قاچاق مواد افغانستان به دیگر نقاط دنیا تبدیل کرده است.

در این گزارش آمده که بر اساس ارزیابی‌های تازه این اداره هندوستان پس از کشورهای تایلند، مالزی و فیلیپین در لیست نقاط انتقال هرویین و کوکایین به دیگر نقاط دنیا و آخرین مقصد چین و اسراییل است.

اداره مبارزه با جرایم جنایی سازمان ملل متحد در گزارش خود گفته که قاچاق مواد مخدر در سطح کشورهای آسیایی افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که کشورهای با درآمد بالا به قیمت‌های بالاتر از حد متوسط مواد مخدر خریداری می‌کنند.

ایندیا تایمز با انتشار این گزارش نوشت، در کشوری مانند هندوستان انواع مختلف ترانزیت مواد مخدر وجود دارد و هم چنین استفاده هر کدام این مواد وابسته به سطح اقتصادی اجتماعی این جامعه است.

این گزارش می‌افزاید که هروئین در بازار داخلی فقط برای خرده فروشی در نظر گرفته شده و به مقدار کمی در بازارهای این کشور به مصرف می‌رسد؛ بر همین اساس هرویین افغانستان از این کشور به بازار بیرون از هند انتقال داده می‌شود.

در گزارش اداره مبارزه با جرایم جنایی و مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل آمده است که در بین کشورهای دیگری که از آنها مواد مخدر قاچاق می‌شود، هندوستان تعداد مبتلا به معتادین مواد مخدر را ندارد.

براساس این گزارش در حالیکه هندوستان بزرگترین بازار مواد افیونی است اما این کشور هیچ نظارت و تعداد دقیقی از معتادان مواد مخدرش ندارد.

در این گزارش افزوده شده که تعداد استفاده کنندگان مواد مخدر از جمله تریاک، مرفین و هرویین در سال‌های اخیر کمی تغییر کرده و 4 درصد جمعیت جهان را که بین 15 تا 65 سال سن دارند متضرر ساخته است. افغانستان هنوز هم درصدر تولید کننده مواد مخدر جهان قرار دارد.
 
دراین گزارش همچنین آمده افزایش معتادان مواد مخدر و قاچاق این پدیده آسیب‌های اجتماعی را نیز به بار آورده و شماری در کشور‌های میانمار، اوکراین و هندوستان مبتلا به ایدز شده‌اند.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *