مصادره دو میلیارد دلاری اموال ایران از سوی آمریکا خلاف مقررات بین المللی است/ این اقدام برگ دیگری از راهزنی و دزدی آمریکایی است

11:00 - 12 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۶۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
لاریجانی در ارتباط با مصادره دو میلیارد دلاری اموال ایران از سوی آمریکا، گفت: کاری که آمریکا کرد از لحاظ حقوق بین الملل قاطعانه بر خلاف مقررات بین المللی است.
مصادره دو میلیارد دلاری اموال ایران از سوی آمریکا خلاف مقررات بین المللی است/ این اقدام مخالف روح و متن برجام استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و  قضایی ، جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در ارتباط با مصادره دو میلیارد دلاری اموال ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: هم دولت، وزارت خارجه و تشکیلات قضایی ما از جمله دادستان کل کشور دراین زمینه توضیح دادند. کاری که آمریکا کرد از لحاظ حقوق بین الملل قاطعانه بر خلاف مقررات بین المللی است.

وی ادامه داد: از لحاظ مقررات مربوط به برجام  اینکار به نظر من مخالف روح و متن برجام است؛؛ چرا که در یکی از بندهای برجام به همه اطراف توصیه شده که از هر گونه اقدامی که به بی اعتمادی در انجام برجام دامن می‌زند خودداری کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه این بار اول نیست که برجام توسط آمریکا و غرب زیر پا گذاشته می ‌شود، گفت: شاید مواردی که آنها تخلف کردند بسیار زیاد است، قرار نبود که ما تعهداتمان را یکباره انجام بدهیم و غربی‌ها قطره قطره به تعهدات خود عمل کنند.

وی گفت: اگر عمل کردن بر اساس گفته بود ما هم دستور می‌دادیم که نیروگاه اراک تعطیل شود ولی تا وقتی که عملا تعطیل شود 5 سال طول بکشد این درحالی است که آنها می‌گویند ما دستور دادیم حسابها را باز کنند ولی باز نمی‌شود، بنا نبود که دستوری کار شود.

لاریجانی افزود: اینها تخلفات آشکار است و من معتقدم متاسفانه ما می‌بایست پیش بینی این تخلفات را می‌کردیم، ما با یک طرف بسیار بد قول و دشمنی رو به رو هستیم و در هر صورت این کاری که آمریکا کرد یک برگ دیگری از راهزنی و دزدی آمریکایی است که نه اولی است و نه آخری.

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پاسخ دولت را در این قضیه کافی می‌دانید و آیا همین که یک شکایتی تنظیم شود کفایت می‌کند؟ گفت: به نظر من تلاشهای دولت، وزارت خارجه قابل تقدیر است ولی چیزی که مهم است این است که ما باید در فکر حفظ و محافظت از منافع خودمان با قدرت باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه راه حلی وجود دارد که بتواینم آنها را محکوم کنیم یا خیر؟ خاطر نشان کرد: من معتقدم که آمریکا اگر تصمیم قاطع ما را در مقابله ببیند و بداند این مسئله در تعهداتشان و در اعتماد ما به تعهداتشان تأثیر جدی می گذارند مجبورند اقدام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *