کوچ ستاره‌های تکواندو باید ریشه یابی شود/ چند سال دیگر دستمان خالی می‌شود

0:30 - 06 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۰۸۳
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
قهرمان سابق تکواندو جهان گفت: باید علت کوچ زیاد تکواندوکاران ایرانی ریشه یابی شود.

بهزاد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، درباره کوچ یک تکواندوکار دیگر به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این موضوع باید ریشه یابی شود تا با بررسی مشکلات بدانیم چرا تکواندوکاران ایرانی برای فعالیت راهی کشورهای دیگر می‌شوند. ستاره‌هایی مثل میلاد بیگی که حالا یکی از امیدهای قهرمانی در المپیک ریو محسوب می‌شود، در جمهوری آذربایجان فعالیت می‌کند. چرا باید قهرمانان ایران با پرچم دیگر کشورها در مسابقات معتبری چون جهانی و المپیک به میدان بروند؟

وی افزود: اگر بیگی در ایران می‌ماند می‌توانستیم در مسابقاتی چون جام جهانی قهرمان شویم. راحله آسمانی را نتوانستیم در تیم ملی بانوان حفظ کنیم و او حالا سر از کشور بلژیک درآورده است و با پرچم فدراسیون جهانی در المپیک ریو حاضر می‌شود. او در مسابقات قهرمانی اروپا مدال برنز گرفت. پیام قبادی هم به تازگی راهی تیم ملی جمهوری آذربایجان شده است و در مسابقات قهرمانی اروپا مدال برنز گرفت.

قهرمان سابق تکواندو جهان گفت: آسمانی هم وزن کیمیا علیزاده است و در المپیک هم حضور دارد. او اخیرا در مسابقات اروپایی مدال برنز گرفت و جیدی جونز انگلیسی هم صاحب مدال طلا شد. احمد محمدی از تیم ملی کرواسی و دینا پوریونس هم از تیم ملی هلند در رقابت‌های قهرمانی اروپا حضور داشتند.

خداداد درباره شکایت فدراسیون تکواندو علیه خودش هم افزود: جلسه دوم دادگاه شکایت فدراسیون علیه من 12 خرداد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شاهد جدایی قهرمانان تکواندو خود هستیم که راهی کشورهای دیگر می‌شوند و با این روند رو به رشد شاید تا 3 تا 4 سال آینده دستمان خالی شود و ببینیم که کشورهای دیگر تکواندوکاران ایرانی را در قالب تیم‌های خود دارند. مدیریت ضعیف تکواندو باعث شده که بسیاری از ستاره‌های تکواندو دیگر در ایران فعالیت نداشته باشند.

انتهای پیام/


ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
متاسفانه در تکواندو هروقت شخصی انتقادی کرده متهم به کارشکنی علیه فدراسیون شده و وارد لیست سیاه میشود. به همین دلیل هیچ وقت هیچ مشکلی ریشه یابی نخواهد شد! چون افرادی که باید ریشه یابی کنند حمایت نمیشوند و فدراسیون هم که مسئولیت این کوچ را به عهده نمیگیرد. تکواندو علی رغم موفقیتی که در سالهای اخیر کسب کرده یکی از بسته ترین فدراسیونهاست و باز هم به همین دلیل موفقیتها همیشه نقاط منفی را پشت نتایج درخشان پنهان کرده و به منتقدان که اغلب قهرمانان و مربیان سابق این رشته هستند انگ کارشکن میزنند. الان هم مثل روز روشن است که بعد از المپیک با توجه به نتایج خوبی که خواهند گرفت چه ها که نکنند با منتقدین امروز...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *