رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

800 میلیون دلار هزینه وزارت دفاع آمریکا در "افغانستان" هدر رفته است

20:15 - 28 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۲۱۶
بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور گفت که 800 میلیون دلار برای توسعه تجارت و رشد اقتصاد در افغانستان هدر رفته است.
800 میلیون دلار هزینه وزارت دفاع آمریکا در به گزارش سرویس بین الملل جان سپکو" بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفت: 800 میلیون دلار برای توسعه تجارت و رشد اقتصاد در افغانستان هدر رفته است.
 
سپکو در کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا تاکید کرد: بیشتر شکایات موجود متوجه برنامه‌های وزارت دفاع این کشور بوده است.
 
بازرس ویژه آمریکا برای باز سازی افغانستان افزود: شکایاتی مبنی بر هدر دادن سرمایه و استفاده نامناسب آن در مورد این برنامه‌ها ثبت شده است.
 
وی اظهار کرد: عجله، نبود کارمند کافی و مدیریت نامناسب دلیل شکست در دستیابی به نتیجه مورد نظر است.
 
همچنین چندی پیش جان سپکو در گزارشی که به کنگره آمریکا گفته بود میزان بودجه مالی که برای بازسازی افغانستان هزینه شده بسیار بیشتر از مقدار بودجه‌ای است که در جنگ جهانی دوم برای بازسازی اروپا هزینه شده است.
 
در بیانیه سپکو که در کنگره آمریکا برای بررسی بودجه سال مالی 2017 میلادی ارائه گردید اذعان شد: از سال مالی 2002 میلادی کنگره آمریکا حدوداً 113.1 میلیارد دلار برای بازسازی افغانستان اختصاص داده است، این میزان حدود 10 میلیارد دلار بیشتر از بودجه‌ای است که آمریکا در  همکاری مدنی برای بازسازی اروپای غربی پس از جنگ جهانی دوم متعهد شده بود.
 
نکته اینجاست که میزان بودجه مالی‌ آمریکا هزینه شده در افغانستان تقریباً با هزینه بازسازی اروپای غربی تحت پروژه «طرح مارشال» برابر است و به‌خلاف انتظارها این بودجه در مأموریتی نسبتاً کوچک در افغانستان هدر رفته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *