مقاومت در برابر خصوصی سازی واقعی

21:00 - 26 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۴۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند تا این بخش باتوانمندی کامل وارد عرصه سیاست های کلی اصل 44 شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، سیدجعفر سبحانی بیان کرد: متاسفانه مقاومت زیادی در برابر واگذاری ها دیده می شود و مدیران میانی خیلی رضایت نمی دهند که این شرکت ها در اختیار بخش غیر دولتی قرار گیرد.  
 
وی افزود: برای نمونه شرکت آلومینیوم المهدی را به بخش خصوصی واقعی فروختیم اما تا یکسال در دام سوال های مرتبط و غیر مرتبط گرفتار شدیم.  
 
سبحانی گفت : اینکه گفته می شود بخش خصوصی پس از خرید کارخانه ها و شرکت ها آنها را تغییر کاربری می دهد صحت ندارد و بررسی های ما نشان می دهد کارآمدی بخش خصوصی در اداره شرکت ها بهتر هم بوده است.  
 
وی افزود: اگر چه قانون خصوصی سازی و قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی بدون ایراد یا مشکل نیست اما اگر همین قانون بطور کامل اجرا شود دستاوردهای زیادی خواهد داشت و اگر آسیب هایی هم وجود داشته باشد می توان در ادامه اصلاح کرد.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در دولت یازدهم حدود 90 درصد از واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی بوده است و باید مقاومت های میانی هم شکسته شود.
 
سیدجعفر سبحانی گفت : واگذاری سهام برای رد دیون مطلوب نیست و برای فروش تعدادی از جایگاه‌ها مزایده برگزار شد و مشتریانی هم برای خرید سهام مراجعه کردند و باید شرایط واگذاری اسان تر شود.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *