رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اخاذی در "پاکستان" و درخواست کمک از "افغانستان"

19:22 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۲۲۵
مقامات دولتی و نظامی پاکستان در نشستی تصمیم گرفتند تا برای جلوگیری از موارد متعدد اخاذی در ایالت "خیبرپختونخوا" که بیشتر مناطق آن هم مرز با افغانستان است، برای مسدود کردن سیم کارت‌های این کشور از دولت کابل درخواست کمک کرده‌اند.
اخاذی در  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از داون نیوز، مقامات دولتی و نظامی پاکستان تصمیم گرفته‌اند که برای جلوگیری از افزایش حوادث اخاذی در شهر «پیشاور» در ایالت خیبرپختونخوا، از دولت کابل کمک بگیرند.
 
مقامات دولتی و نظامی پاکستان در نشستی اعلام کردند که برای مسدود کردن سیم کارت‌های افغانستان که در برخی مناطق مرزی پاکستان آنتن می‌دهند از دولت کابل درخواست کمک کرده‌اند.
 
در این نشست در ایالت خیبرپختونخوا با حضور رئیس ستاد ارتش، مدیر کل سازمان اطلاعات ارتش، سروزیر این ایالت و سایر مقامات دولتی و نظامی حضور داشتند.
 
به گفته اداره کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان، مقامات دولتی و نظامی این کشور در این نشست تماس‌های تلفنی از مناطق هم مرز پاکستان با افغانستان برای اخاذی در شهر پیشاور را مورد بحث قرار دادند.
 
مقامات پاکستانی همچنین تصمیم گرفتند که همه آنتن‌های ارتباطی غیرقانونی در برخی مناطق این کشور را مسدود کنند.
 
گفته می‌شود که اسلام‌آباد یک هیئت عالی رتبه برای درخواست کمک از دولت کابل را به افغانستان اعزام خواهد کرد.
 
یک مقام امنیتی پاکستان که خواسته نامش فاش نشود، گفت که ماهانه بیش از ده میلیون روپیه (بیش از 320 میلیون تومان) اخاذی در شهر پیشاور انجام می‌شود.
 
وی افزود: دولت کابل چندی پیش نیز خواسته اسلام‌آباد در مورد ارائه توضیحات در مورد سیم کارت‌های افغانستان را رد کرده بود.
 
این مقام امنیتی اظهارداشت که بیشتر تماس‌ها از یک سیم کارت گرفته می‌شود به احتمال زیاد جماعت الاحرار گروه جدا شده از تحریک طالبان پاکستان نقش مهمی در این خصوص دارد.
 
وی گفت: چنین تماس‌هایی در ایالت «پنجاب» پاکستان نیز دریافت شده‌اند.
 
به گفته پلیس شهر پیشاور، بیش از 300 موارد اخاذی در چند سال گذشته در شهر پیشاور ثبت شده‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *