رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لغو "تحریم های روسیه" در دستور کار پارلمان فرانسه قرار می گیرد

17:00 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۰۶۹
"تییری ماریانی" از نمایندگان پارلمان فرانسه قرار است پیش نویس طرح لغو تحریم ها علیه روسیه را به مجمع ملی این کشور ارائه کند.
لغو  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نوشت: پیش نویس این طرح 28 آوریل (9 اردیبهشت)، به مجمع ملی (پارلمان فرانسه) ارائه خواهد شد که برای نخستین بار مجلس به طور رسمی در مورد تحریم های ضد روسی اعلام نظر می کند.

این طرح در صورت تصویب می تواند به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پایان دهد.
ماریانی در گفت و گو با اسپوتنیک، تحریم های اعمال شده علیه روسیه را «بدون فایده و بی اثر» خواند و گفت: از آنجا که نمایندگان راست و چپ باید به این پیش نویس رای دهند، آشکار خواهد شد که آیا مطابق اظهارنظرهای خود عمل می کنند.

وی افزود: امروز همه می گویند که این تحریم ها باید برداشته شود، اما این نخستین بار است که مجمع ملی در این باره اظهار نظر می کند.

نماینده پارلمان فرانسه با تاکید بر این که نمایندگان صرف نظر از دیدگاه حزبی باید منافع ملی را در نظربگیرند، گفت: باید دید در روز رای گیری نمایندگان راستگرا و چپگرا که از لغو تحریم ها سخن می گویند، به آن رای خواهند داد؟.

این گزارش در مورد اهمیت رای پارلمان فرانسه در مورد تحریم های ضدروسی، نوشت: تنها در صورتی تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهد یافت که همه روسای دولت های عضو اتحادیه اروپا به ادامه آن رای دهند. به این معنا که اگر فرانسه به تحریم ها رای مخالف دهد، تحریم ها به سرعت برداشته خواهد شد.

روابط روسیه و غرب در سال 2014 به دلیل بحران اوکراین به وخامت گرایید. اتحادیه اروپا و آمریکا اواخر ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) همان سال تحریم های اقتصادی را علیه روسیه اعمال کردند.

روسیه که مهمترین بازار محصولات زراعی اروپایی محسوب می شد با تحریم متقابل واردات مواد غذایی از غرب به تحریم ها پاسخ گفت که سبب افزایش فشارها بر بخش های کشاورزی و لبنیاتی کشورهای اروپایی شده است.

مسکو بارها سیاست تهدید و تحریم ها علیه خود را غیرقابل قبول خوانده است. کرملین همچنین اتهام دست داشتن در ناآرامی های شرق اوکراین را رد و اعلام کرده است رفع بحران سیاسی و اقتصادی کشور همسایه به نفع مسکو است.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *