رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور بیش از یک‌میلیون نفر در لحظه تحویل سال در حریم مطهر رضوی/پخش سخنرانی رهبر انقلاب به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو

20:05 - 26 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۶۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: شرایط حضور برای نزدیک به یک‌میلیون نفر در لحظه تحویل سال در اماکن متبرکه و زیارتی حرم مطهر پیش‌بینی‌شده است.
به گزارش گروه جامعه ، سید احمد هاشم‌آبادی عصر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در نوروز 95، بابیان اینکه در روزهای اخیر با اتفاقی ناگوار مواجه شدیم، اظهار کرد: رحلت آیت‌الله طبسی ضایعه‌ای بود که به کل کشور وارد شد که باید به تمام کسانی که در راه ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) تلاش کرده و می‌کنند تسلیت گفت.

وی به تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در سه حوزه فرهنگی، تبلیغی و مذهبی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه میلاد حضرت زهرا(س) را در 11 فروردین‌ماه 95 در پیش داریم، محور اصلی برنامه‌های آستان قدس رضوی در این سال، تبیین جایگاه زن در خانواده و اجتماع است.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی ادامه داد: توجه به شعار سال در برنامه‌ها که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود، توجه به جایگاه زن در خانواده، برنامه‌های خانواده محور با نگاه به تعامل‌های خانوادگی، رویکرد اصلی برنامه‌های نوروزی آستان قدس رضوی در سال 95 را تشکیل می‌دهد.

حضور بیش از یک‌میلیون نفر در لحظه تحویل سال در حریم مطهر رضوی

وی به حضور گسترده زائران حریم رضوی در ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: شرایط حضور برای نزدیک به یک‌میلیون نفر در لحظه تحویل سال در اماکن متبرکه و زیارتی حرم مطهر پیش‌بینی‌شده که البته با در نظر گرفتن شرایط سال گذشته که مردم مشتاق در خیابان‌های اطراف نیز مستقرشده بودند، احتمال حضور یک و نیم میلیون نفر وجود دارد.

هاشم‌آبادی به آمادگی مجموعه آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران بارگاه رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: آمادگی پذیرایی روزانه سه میلیون تشرف به حرم مطهر وجود دارد که برای سهولت در تردد آنان، بین 5 تا 11 هزار خدمت‌یار و خادم آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی به بیان برنامه‌های روز اول فروردین پرداخت و گفت: ویژه‌برنامه‌های تحویل سال همزمان با نماز صبح روز اول فروردین آغاز و تا زمان تحویل سال ادامه خواهد داشت؛ حجت‌الاسلام قرائتی و حجت‌الاسلام راشدیزدی در این ویژه‌برنامه‌ها سخنرانی خواهند داشت.

برگزاری 160 سخنرانی و 45 محفل انس با قرآن

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از برگزاری 160 سخنرانی و جلسه بیان احکام در ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: این جلسات با سخنرانی برجسته‌ترین خطبا همچون آیت‌الله خاتمی، حجت‌الاسلام رفیعی، حجت‌الاسلام راشد یزدی و خانم‌ها حیدری، سید کاشی و واله برگزار می‌شود؛ همچنین برپایی 45 محفل انس با قرآن، 27 نشست و کارگاه قرآنی، اجرای 10 جنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، 10 جلسه تدبر و اندیشه در قرآن، 20 ختم قرآن و 500 جلسه گفتمان دینی نیز از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه آیت‌الله خاتمی در روز چهارم فروردین ماه، شعار سال را تبیین خواهد کرد، ادامه داد: تبلیغات محیطی و فضا آرایی، پیک زائر به زبان فارسی و انگلیسی، پیام‌های معرفی نوروز، برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری، نام‌گذاری سال که بلافاصله در قاب‌های موجود در حرم مطهر اطلاع‌رسانی می‌شود، اینفوگرافی، محتوای متناسب با تکریم روز زن و روز جمهوری اسلامی، از جمله اقدامات محیطی روابط عمومی آستان قدس رضوی خواهد بود.

پخش سخنرانی رهبر انقلاب به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو

هاشم‌آبادی از پخش همزمان سخنرانی مقام معظم رهبری به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو خبر داد و گفت: برای بهره‌گیری زائران غیر ایرانی از سخنان رهبر معظم انقلاب، پخش این مراسم و ترجمه همزمان به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو در دستور کار قرار دارد.

وی به اقدامات رفاهی برای تسهیل در حضور زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: بالغ‌بر 5 هزار صندوق امانات برای خدمت‌رسانی به زائران آماده‌شده که بخشی از دفاتر امانات با  سازه‌های موقت ایجادشده و تمام ملاحظات امنیتی در آن لحاظ شده است؛ برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، تعداد متصدیان صندوق‌های امانات به دو برابر افزایش یافت.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی بابیان اینکه حرم مطهر با صد هزار بوته گل فضا آرایی می‌شود، یادآور شد: تمامی مبادی ورودی و سنگ‌فرش‌های اطراف حرم مفروش می‌شود که با تهیه شش هزار تخته فرش جدید، به دنبال استفاده از تمام فضاهای موجود در حرم و اطراف آن هستیم.

پخش مستقیم مراسم تحویل سال حرم مطهر رضوی از شبکه قرآن

وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی از سوی شبکه‌های سراسری رادیویی و تلویزیونی پوشش داده می‌شود، عنوان کرد: شبکه قرآن برای اولین بار محور برنامه‌های خود را مراسم تحویل سال در حرم مطهر قرار داد که طی آن، 6 ساعت پخش مستقیم تلویزیونی از استودیوی فراهم‌شده در حرم خواهند داشت؛ بخش اول آن از ساعت 21 تا 24 شب تحویل سال و بخش دوم از 6 صبح تا لحظه تحویل سال خواهد بود.

هاشم‌آبادی افزود: شبکه‌های دیگر سیما و شبکه‌های رادیویی نیز به‌طور مستقیم ارتباطات جداگانه با حرم خواهند داشت؛ شبکه یک برنامه «قطار همدلی» را تولید کرده و ویژه‌برنامه «دوربین شما» نیز از شبکه مستند پخش می‌شود.

حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب نجف

وی به حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب نجف اشاره کرد و گفت: حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب نجف از 2 تا 11 فروردین 95 برای معرفی اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی رضوی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی در نوروز امسال است.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به آغاز مراسم دیدار با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد:این مراسم از ساعت 15:30 با قرائت قرآن آغاز می‌شود و با مدیحه‌سرایی و شعرخوانی ادامه خواهد یافت که در ادامه آن، سخنرانی مقام معظم رهبری را نیز شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) اما در تمام صحن‌های حرم مطهر مانیتورهای پهن‌پیکر پیش‌بینی‌شده که سخنرانی از آن‌ها پخش می‌شود.

هاشم‌آبادی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به‌عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی، گفت: حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیس به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، با سابقه مدیریتی موفق ایشان و نگاه جدیدی که به حوزه خدمات خواهند داشت در پیشبرد اهدافی که زیربنای آن نهاده شده، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *