رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"سربازان معترض افغان" پس از ترک خدمت با طالبان درگیر شدند

8:03 - 26 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۹۳۸۴
گروهی ۶۰ نفره از نیروهای ویژه پلیس ولایت ارزگان در مرکز افغانستان پس از ترک خدمت در اعتراض به فرمانده جدید این نیروها در مسیر شهرستان «ترینکوت» این ولایت با طالبان درگیر شدند.
به گزارش سرویس بین الملل  مقامات محلی ولایت ارزگان در مرکز افغانستان اعلام کردند: 60 سرباز افغان در اعتراض به فرمانده جدید نیروهای ویژه پلیس ارزگان ترک خدمت کردند.
 
آنها اظهار داشتند: این سربازان پس از ترک خدمت به سمت شهر «ترینکوت» در مرکز ولایت ارزگان رفته‌اند.
 
مقامات محلی ارزگان تصریح کردند: براساس قوانین نظامی حاکم بر نیروهای نظامی افغانستان، سربازانی که ترک خدمت کرده‌اند مجازات خواهند شد.
 
«دوست محمد نایاب» سخنگوی والی ارزگان در این باره به کلید گفت: در مورد ترک وظیفه نیروهای ویژه پلیس ارزگان هیچ معامله‌ای صورت نگرفته است.
 
وی اذعان داشت: این سربازان به خاطر انتصاب فرمانده جدید خود ناراضی بودند که به نشانه اعتراض محل خدمت خود را ترک کرده‌اند.
 
سخنگوی والی ارزگان تأکید کرد: سربازان پس از ترک محل خدمت خود و در مسیر شهرستان ترینکوت ولایت ارزگان با گروهی از طالبان مسلح نیز درگیر شده‌اند.
 
نایاب افزود: در حال حاضر این سربازان در یکی از پایگاه‌های ارتش افغانستان در مرکز ولایت ارزگان مستقر شده‌اند و تحقیقات در مورد اقدام صورت گرفته توسط آنها آغاز شده است.
 
پیش از این گفته می‌شد این سربازان  در جریان معامله‌ای به طالبان پیوسته‌اند و تعدادی از آنها خود را به شهرستان «چنارتو» این ولایت رسانده‌اند، اما در حال حاضر این مسئله از سوی مقامات نظامی افغان رد شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *