"مقام روسی": انتخابات ایران ادعای بی همتا بودن دموکراسی غربی را رد کرد

11:00 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۹۴۲
"نیکلای لویچف" معاون دومای روسیه با تاکید بر این که «انتخابات ایران و نتایج آن، رد ادعای اروپا و آمریکا مبنی بر بی همتا بودن دموکراسی غربی است»، گفت: نتایج رای گیری اخیر بر همکاری های تهران و مسکو در عرصه های مختلف از جمله حل و فصل مسایل سوریه تاثیر مثبت می گذارد.
به گزارش سرویس بین الملل  لویچف رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس دوما، به ایتارتاس گفت: نتایج انتخابات جمعه گذشته بر روند حل و فصل مسایل خاورمیانه از جمله اوضاع سوریه تاثیر مثبت می گذارد و مواضع سنجیده و در عین حال فعال ایران را به حل این مسایل تحرک بیشتر می بخشد.

مقام پارلمانی روس با بیان این که ایران شریک مهم روسیه در مبارزه با تروریسم است، بر اهمیت همکاری های مسکو و تهران و لزوم گسترش آن تاکید کرد و مسکو برای لغو بقیه تحریم ها از جمله فنی-نظامی تلاش می کند.

لویچف گفت: ایران سهم بزرگی در مقابله با تروریسم و برقراری آرامش در جهان اسلام دارد و همواره می تواند از همکاری های روسیه بهره بگیرد.

وی در مورد انتخابات اظهار کرد: نتیجه گیری اصلی رای گیری در ایران رد این ادعاست که در جهان فقط الگوی دموکراسی آمریکایی - اروپایی وجود دارد.

مقام روس ادامه داد: در ایران احزاب به صورت مرسومی که تصور می کنیم فعال نیستند، اما به عنوان مثال برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی ده ها نامزد با یکدیگر رقابت کردند.

وی گفت: نتایج انتخابات نشان می دهد که مردم ایران از توافق های به دست آمده توسط دولت ایران (برجام) و بازگشت به ساختار اقتصاد جهانی که تحریم ها مانع آن شده بود، حمایت می کند.

وی افزود: ایران از نقطه نظر سیاسی حتی در شرایط تحریم ها، قدرت با نفوذ منطقه ای بود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه برگزار شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *