رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعیین زمان گفت و گوی "طالبان و دولت افغانستان"

3:24 - 06 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۷۶۰
کشورهای عضو گروه هماهنگی چهارجانبه برای صلح افغانستان در پایان چهارمین دور نشست خود با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کردند که اولین دور گفت و گوهای مستقیم میان طالبان با دولت افغانستان در هفته اول ماه مارس 2016 میلادی برگزار می شود.
تعیین زمان گفت و گوی به گزارش سرویس بین الملل  گروه هماهنگی چهارجانبه افغانستان، پاکستان، ایالات متحده و چین عصر سه شنبه در این اعلامیه مشترک مطبوعاتی افزودند که پنجمین دور گفت و گوهای آنان، پس از اولین دور گفت وگوهای مستقیم میان طالبان و افغانستان در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: کشورهای عضو گروه هماهنگی، همه گروه های طالبان و گروه های دیگر را دعوت می کند تا از طریق نماینده های با صلاحیت خویش در اولین دور گفت وگوهای مستقیم صلح با دولت افغانستان که انتظار می رود در هفته اول ماه مارچ 2016 میلادی برگزار شود، شرکت کنند.

چهارمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه افغانستان، پاکستان، ایالات متحده و چین پیرامون روند صلح افغانستان، امروز در کابل برگزار شد.

"حکمت خلیل کرزی" معاون سیاسی وزارت امورخارجه افغانستان، «اعزاز احمد چودری» معاون وزارت امورخارجه پاکستان، "یاو جینگ" سفیر چین و «دیوید لیندوال» نماینده آمریکا، شرکت کنندگان در این نشست چهارجانبه بودند.

این بیانیه افزوده است که بر اساس تمایل کشور های عضو گروه هماهنگی چهارجانبه به تأمین صلح پایدار در افغانستان و پشتیبانی آنان از این روند، این گروه در مورد گفت و گوهای مستقیم آینده میان دولت افغانستان و نماینده های با صلاحیت طالبان و گروه های دیگر توافق نموده و حمایت قوی خود را از آن ابراز داشتند.

بر اساس این بیانیه، گروه هماهنگی چهارجانبه از تصمیم افغانستان و پاکستان مبنی بر تشکیل گروه کاری مشترک دوجانبه برای کار با علمای کرام افغانستان و پاکستان در جهت کسب حمایت آن‎ها از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان و فتوا هایشان برضد خشونت‎های کنونی، استقبال کردند.
 
این بیانیه مشترک افزوده است که گروه هماهنگی چهارجانبه توافق کردند که تلاش‎هایشان را به مثابه بخشی از تعهدات مشترک خود برای پیشرفت روند صلح افغانستان ادامه دهند و نشست بعدی گروه هماهنگی چهارجانبه، بلافاصله پس از اولین دور گفت و گوهای مستقیم صلح، در اسلام آباد برگزار خواهد شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *