رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"صلح افغانستان" نباید منجر به تقسیم کشور شود

21:15 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۳۱۰
سیاف گفت: از هر تلاشی برای صلح حمایت می‌کنیم اما به‌شرط آنکه عزت ما محفوظ مانده و جغرافیای سیاسی واحد افغانستان حفظ شده و به نام صلح، وطن ما تقسیم نشود.
به گزارش سرویس بین الملل "عبدالرسول سیاف" رهبر پیشین جهادی و عضو شورای حراست و ثبات افغانستان در مراسم سی و ششمین سالگرد قیام مردم کابل علیه نیروهای شوروی گفت: حکومت بدون مشورت با «شورای حراست و ثبات»، مقام‌های ارشد شورای عالی صلح را تعیین کرده است.
 
وی با اشاره به قربانیان بی‌شمار مردم افغانستان در حفظ ارزش‌های دینی و ملی کشور در برابر نظام کمونیستی و ارتش سرخ شوروی سابق گفت: صلح، از اولویت‌های کشور است ضمن اینکه مجاهدین بیشتر از دیگران به صلح و آرامش کشور علاقمند هستند.
 
سیاف گفت: از هر تلاشی برای صلح حمایت می‌کنیم؛ اما به شرطی که عزت ما محفوظ مانده و جغرافیای سیاسی واحد افغانستان حفظ شده و به نام صلح، وطن ما تقسیم نشود تا کشمکش و جنگ دوام پیدا نکند.
 
وی با بیان اینکه روند صلح را به دقت تعقیب خواهد کرد، افزود: شورای حراست و ثبات نه سودای حضور در هیئت مذاکرات صلح و یا ریاست شورای عالی صلح را دارد و نه کسی را در این راستا نامزد کرده است.
 
سیاف با خطاب قرار دادن رهبران حکومت وحدت ملی گفت: شورای حراست و ثبات، خواهان سقوط نظام نیستند ضمن اینکه بدون بی‌نظام بودن را به ضرر افغانستان می‌داند.
 
وی هشدار داد چنانچه رهبران حکومت وحدت ملی به «راه صحیح» بازنگردند و اصلاحات را عملی نکند، سرنگون خواهند شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *