رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارگان حزب حاکم چین خواستار هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی شد

19:49 - 01 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۱۵۶
برای اولین بار ارگان رسانه ای حزب حاکم کمونیست چین در واکنشی غیرمنتظره از ارتش این کشور خواسته است تا ناوهای آمریکایی را در دریای جنوبی هدف قرار دهد.
به گزارش گروه بین الملل ، به نقل از روزنامه «مردم» روز شنبه در مطلبی شدیدالحن تاکید کرده که ارتش چین باید با تیراندازی و شلیک به سمت کشتی های آمریکایی که وارد محدوده آبی این کشور شده اند، درسی فراموش نشدنی همراه با عبرت به واشنگتن بدهد.

این تازه ترین نوع عصبانیت چین از تلاش های آمریکا برای نظامی کردن منطقه دریای جنوبی است که از طریق مهمترین رسانه این کشور مطرح می شود.

روزنامه ارگانی چین به این موضوع بسنده نکرده و آورده است که اگر شلیکی هم در کار نباشد باید اقدامات هشدارگونه صورت داد و با تحرکات و فعالیت های مختلف نظامی به آمریکایی ها نشان داد که نباید وارد محدوده های متعلق به چین در دریای جنوبی شوند.

این گزارش از ارتش چین می خواهد که یا به سمت این ناوهای آمریکایی شلیک کرده و آنها را هدف قرار دهد و یا به هر وسیله دیگر آنها را از منطقه بیرون براند.

«مردم» می نویسد که برخورد سخت آمریکا با ناوهای آمریکایی که وارد محدوده جزایر مورد منازعه می شوند، در واقع باعث برقراری صلح و امنیت در آنها خواهد شد.

روزنامه به صراحت تاکید کرده است که برخورد ارتش می تواند چند وجهی باشد. ارتش می تواند شلیک های هشدار آمیز داشته باشد و یا اینکه تعمدا باعث بروز حادثه برای ناوهای آمریکایی شود که در اطراف مجمع الجزایر «پاراسل» در دریای جنوبی حضور یافته اند.
این مجمع الجزایر یکی از اصلی ترین محورهای رویارویی آمریکا و چین در دریای جنوبی محسوب می شود.

مجمع الجزایر مذکور همچنین مورد ادعای مالکیتی چین، ویتنام و تایوان است و ارتش چین به تازگی تایید کرد آتشبارهای ضد هوایی خود را که شامل موشک های «اچ کیو ـ 9» برای زدن جنگنده های دشمن است، در بخش هایی از این مجمع الجزایر مستقر کرده است.

برخورد آمریکا و چین در این منطقه از زمانی شدت گرفت که ناو آمریکایی «کورتیس ویلبور» یک ماه قبل وارد محدوده آبی 12 مایلی آن شد که چین به عنوان خط قرمز خود در دریای جنوبی تعیین کرده است.

روزنامه چینی تاکید کرده است که پکن باید پاسخ سختی به آمریکا بدهد تا از این پس جرات و جسارت اقدامات خطرناک و بی محابا را در دریای جنوبی به خود ندهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *