"کارشناس هندی": دخالت نظامی عربستان در سوریه باعث گسترش جنگ به دیگر مناطق می شود

8:12 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۷۷۲۸
استاد دانشگاه ملی -اسلامی دهلی، دخالت نظامی عربستان در سوریه را اقدامی اشتباه دانست و تصریح کرد این ماجراجویی می تواند باعث گسترش جنگ به دیگر مناطق و حتی آغاز جنگ جهانی سوم شود.
به گزارش سرویس بین الملل پروفسور "عراق رضا زیدی" افزود: هرگونه دخالت نظامی در سوریه نه تنها باعث پایان جنگ داخلی دراین کشور نمی شود بلکه بحران این کشور را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد:هیچ کشوری به بهانه های مختلف، حق دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر را ندارد و تنها مردم هر کشور حق تعیین سرنوشت کشورشان را دارند.

این استاد دانشگاه ملی -اسلامی دهلی، گفت وگو بین مخالفان و دولت سوریه را تنها راه رفع مشکل این کشور دانست و افزود:باید مذاکرات صلح به طور جدی تا دستیابی به نتیجه پیگیری شود.

وی ،سیاست های تفرقه افکنانه عربستان سعودی را باعث گسترش تروریسم درمنطقه دانست و تصریح کرد اقدامات عربستان سعودی در راستای منافع امریکا و رژیم صهیونیستی است .

وی افزود:سیاست های عربستان سعودی در چند سال گذشته باعث رشد تروریسم و تضعیف هر چه بیشتر کشورهای اسلامی شده است .

این استاد دانشگاه درادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت منطقه خاورمیانه تصریح کرد منطقه خاورمیانه به علت دارا بودن ذخایر نفت و گاز از اهمیت زیادی برای کشورهای منطقه و فرا منطقه ای برخوردار است .

وی افزود:قدرت های جهانی و منطقه ای به جای اقدامات تحریک آمیز باید زمینه برقراری صلح و آرامش را در این منطقه حساس و مهم فراهم کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *