"روسیه"، امریکا را از اقدامات تنش افرین در شبه جزیره کره برحذر داشت

12:06 - 20 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۷۵۰
"ایگور مورگولوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با «سونگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در مساله کره شمالی، واشنگتن را از انجام اقدامات یکجانبه و تنش آفرین در منطقه شبه جزیره کره برحذر داشت.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، مورگولوف و سونگ کیم روز دوشنبه در این گفت و گوی تلفنی که به ابتکار طرف امریکایی انجام گرفت، اوضاع شبه جزیره کره با توجه به پرتاب موشک فضایی توسط کره شمالی را بررسی کردند.

در این گفت و گوی تلفنی خاطرنشان شد اقدامات پیونگ یانگ که بار دیگر خواسته های شورای امنیت را نقض کرده ثبات منطقه شمال شرق اسیا را به خطر می اندازد.

معاون وزیر خارجه روسیه هم بر ضرورت پرهیز از اقدامات یکجانبه در منطقه تاکید و نسبت به عواقب این گونه اقدامات هشدار داد.

کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که یک ماهواره این کشور با کمک موشک ماهواره بر به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

این مساله واکنش گسترده بین المللی ازجمله روسیه را در پی داشت.
روسیه نسبت به این اقدام کره شمالی اعتراض کرده و در عین حال مقام های روس برای جلوگیری از تشدید تنش ها میان کره شمالی و طرف های منطقه ای و آمریکا تلاش می کنند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای با اعتراض به پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی از پیونگ یانگ خواستار تامل و سنجیدن سیاست ها و اقدامات خود شد.

"سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه نیز دیروز با "فومیو کیسیدا" همتای ژاپنی خود در باره پرتاب موشک ماهواره بر توسط کره شمالی تلفنی گفت و گو کرد.

"ایگور مورگولوف"معاون وزیر امور خارجه روسیه هم روز دوشنبه با سفیر چین در مسکو دیدار و با اشاره به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، خواستار خویشتنداری طرف های درگیر در مساله کره شمالی شدند.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه با «لی هو یم» سفیر چین در مسکو دیدار کرد و دو طرف وضعیت شبه جزیره کره و اوضاع منطقه شمال شرق آسیا با توجه به آزمایش هسته ای کره شمالی و پرتاب موشک ماهواره بر به فضا را بررسی کردند.

دو طرف همچنین نسبت به نادیده گرفتن معیارهای بین المللی و درخواست های شورای امنیت سازمان ملل از سوی پیونگ یانگ ابراز نگرانی کردند.

دو مقام روسیه و چین بر ضرورت خویشتنداری طرف های درگیر در مساله کره شمالی و خودداری آنها از انجام اقداماتی که موجب تشدید بیشتر اوضاع شود، تاکید کردند.

آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و چین و سازمان ملل به عنوان گروه شش جانبه تا سال 2008 به مذاکره در مورد مسایل شبه جزیره کره می پرداختند که درپی آزمایش هسته ای کره شمالی به تعلیق در امده است.

معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر چین در مسکو همچنین بر حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسایل شبه جزیره کره به عنوان تنها راه حل ممکن تاکید کردند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *