"خبرگزاری روس": هدف عربستان در اعزام نیرو به سوریه کمک به مخالفان اسد است

13:15 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۲۰۰
یک کارشناس مسائل سیاسی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت اعزام نیروی نظامی عربستان به سوریه بیشتر به خاطر کمک به شورشیان است.
به گزارش سرویس بین الملل  به نقل از اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره علل حضور عربستان در سوریه و جنگ با داعش سخن گفت.
 
در همین رابطه یک کارشناس مسائل خاورمیانه به رادیو اسپوتنیک گفت: به نظر می رسد حضور عربستان در سوریه بیشتر از مبارزه با داعش کمک به مخالفان بشار اسد باشد.
 
عربستان سعودی اعلام کرده حاضر است برای مبارزه با داعش به سوریه نیروی نظامی اعزام کند. «دانیل پایس» به صحبت های جان کربی اشاره کرد و گفت آمریکایی ها هم به صورت ضمنی این نظر را داشته اند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد: موضع ما در قبال عملیات زمینی خارجی در سوریه تغییر نکرده است و ما معتقدیم بحران سوریه با گزینه نظامی حل و فصل نخواهد شد.
 
وی با اشاره به پیشنهاد عربستان سعودی مبنی بر اجرای عملیات زمینی در سوریه در چارچوب ائتلاف مقابله با داعش گفت: واشنگتن ابتکار عربستان سعودی را مورد بررسی قرار می دهد و دولت آمریکا با سعودی ها درباره انگیزه شان گفتگو خواهد کرد.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *