سفر "وزیر خارجه افغانستان" به چین برای دو کشور حائز اهمیت است

13:00 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۱۳۵
سخنگوی وزارت خارجه چین نخستین سفر "صلاح الدین ربانی" وزیر خارجه افغانستان به چین برای دو کشور حائز اهمیت دانست.
سفر به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری بخدی، "هووا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پکن گفت: نخستین سفر صلاح الدین ربانی به عنوان وزیر خارجه افغانستان به چین که تا بیست و هشتم ماه ژانویه ادامه خواهد یافت، برای افغانستان و چین حائز اهمیت است.
 
 وی در ادامه افزود: کشورش امیدوار است که در نتیجه دیدار ربانی، تمامی توافقنامه های که میان رهبران افغانستان و چین در گذشته امضا شده،وارد مرحله اجرایی شود. پس از اجرایی شدن این توافقنامه ها روابط میان کابل و پکن بیشتر از این در عرصه های مختلف تقویت خواهد شد.
وزارت خارجه چین همچنان اعلام کرده است : ربانی در این سفر با رهبران و مقام های ارشد چین در مورد مسایل مختف دیدار و گفتگو خواهد کرد.  
 
با ادامه تلاش های چین برای میانجیگری در پروسه مقدماتی صلح افغانستان، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه به پکن رفته است. ربانی در دومین روز مسافرتش در پکن با «وانگ یی» وزیر خارجه چین دیدار و درباره مسایل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با هم به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
 
سفر ربانی به چین در حالی صورت می گیرد که چین دو بار نماینده اش را برای شرکت در نشست چهار جانبه صلح افغانستان فرستاده است. برخی از آگاهان به این باورند که چین تلاش دارد تا گفتگو های صلح افغانستان با طالبان دو باره از سر گرفته شود.

پاکستان از هم پیمان های نزدیک چین در منطقه است و چین را به عنوان حامی خود در منطقه وارد مذاکرات دولت افغانستان با طالبان کرده است. چین همواره گفته است که از پروسه صلح و تامین ثبات در افغانستان حمایت می کند و آنرا به سود تمام منطقه می داند.
/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *