رسانه روسی: "روسیه" به امدادرسانی هوایی به سوریه ادامه می دهد

11:00 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۱۲۶
یک رسانه روسی از ادامه امدادرسانی هوایی روسیه به مناطق تحت محاصره تروریست ها در سوریه خبر داد.
رسانه روسی: به گزارش سرویس بین الملل ، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه در گزارشی از سوریه اعلام کرد: هواپیماهای حامل کمک های روسیه در مناطق تحت محاصره تروریست ها در سوریه محموله های کمک های انسانی را با چترهای ویژه فرو می ریزند.

رسانه روسی خاطرنشان کرد: این اقدامات امدادرسانی از سه روز پیش اغاز شده و همچنان ادامه دارد و هواپیماهای ایل-76 ترابری وزارت موقعیت های اضطراری روسیه دهها تن محموله های کمک های انسانی اکثرا مواد غذایی از طریق هوایی در اختیار ساکنان مناطق محاصره شده در سوریه قرار می دهند.

بخش عمده این کمک ها به ساکنان شهر محاصره دیرالزور انجام می گیرد که در محاصره تروریست های داعشی قرار دارد و ساکنان آن با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شده اند.
 
روسیه از روز جمعه کمک رسانی به شهرها و مناطق مسکونی محاصره شده توسط تروریست ها در سوریه را شروع کرد و در نخستین روز اقدامات خود در این زمینه، در مجموع 22 تن محموله توسط هواپیما در این مناطق فرو ریخت.

"ولادیمیر سافرونکوف" معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، روز شنبه گزارشی در مورد آغاز کمک رسانی هوایی روسیه به مناطق محاصره شده در سوریه توسط تروریست های داعش به شورای امنیت ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات روزنامه روسی کامرسانت، معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت که روز جمعه در نخستین روز کمک رسانی به مناطق محاصره شده سوریه، 22 تن محموله در چند نوبت با چتر نجات ویژه به شهر دیرالزور که توسط داعش محاصره شده است، پرتاب شد.

سافرونکوف خاطرنشان کرد که این کمک رسانی ها ادامه خواهد یافت و با استفاده از هواپیما و چتر نجات محموله ها در اختیار ساکنان مناطق محاصره شده قرار می گیرد.

مقام روس نگرانی مسکو را از وضعیت انسانی در سوریه به ویژه در مناطق محاصره شده توسط تروریست ها اعلام کرده و خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی به ویژه داعش از ساکنان این مناطق به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از حملات به خود استفاده می کنند.

ژنرال "سرگئی رودسکوی" رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز روز جمعه از آغاز عملیات کمک رسانی هوایی روسیه به مناطق محاصره شده سوریه توسط تروریست ها خبر داده و گفت که این عملیات ادامه می یابد.

بر اساس اطلاعات منابع روسی، بیش از 400 هزار نفر از ساکنان مناطق محاصره شده سوریه (شامل 15 منطقه) توسط گروه های تروریستی از جمله دیرالزور، درعا و الفوعه به کمک های انسانی فوری نیاز دارند.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *