رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت خارجه "افغانستان": لغو تحریم های ایران به نفع کشورهای منطقه است

6:00 - 28 دی 1394
کد خبر: ۱۲۲۸۹۰
خبرگزاری میزان - سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت: اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم ها علیه کشور دوست و همسایه ایران، نه تنها به نفع مردم این کشور بلکه به سود کشورهای منطقه است.
وزارت خارجه به گزارش سرویس بین الملل ، شکیب مستغنی افزود که افغانستان باور دارد رفع تحریم ها علیه ایران به سود کشورهای منطقه خواهد بود و در گسترش روابط دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی گفت: ما اثرات مثبت این اقدام را هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت پیش بینی می کنیم و با استقبال از آن، به دولت و مردم ایران تبریک می گوییم.

چند ساعت پس از اعلام لغو تحریم ها و اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و کشورهای 1+5 ، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز اعلام کرد که برداشته شدن تحریم ها، خبر خوبی برای صلح، تجارت، اقتصاد، حمل و نقل و ترانزیت منطقه و یک گام بسیار مهم و ضروری برای کشورهای منطقه است.

پس از اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران و صدور بیانیه مشترکی از طرف «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تحریم های بین المللی علیه ایران لغو شد.

در این بیانیه مشترک آمده است که امروز ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم و تحریم های سازمان ملل مربوط به برنامه هسته ای ایران برداشته شد و قطعنامه 2231 شورای امنیت که برجام را مورد تائید قرار داد، از این پس در کنار پیمان منع گسترش سلاح هسته ای ایران (ان پی تی) تنها چارچوب حقوقی مربوط به فعالیت های هسته ای ایران خواهد بود.

کشورهای جهان از لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران استقبال کردند و «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای، از طرف های درگیر در خاورمیانه خواست تا این شیوه ایران و کشورهای 1+5 را برای امن تر کردن جهان و برقراری صلح، الگوی حل و فصل درگیری ها قرار دهند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *