سخنگوی کاخ سفید: تخفيف تحريم ها ايران، فقط پس از برداشتن همه گامها انجام می شود

7:10 - 22 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۵۷۳
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: آغاز تخفيف تحريم هاي ايران پس از تبعيت ايران از توافق و تاييد جامعه بين المللي ازطريق آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید: تخفيف تحريم هاي ايران، فقط پس از برداشتن همه گامها انجام می شودبه گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست افزود: آنچه ما گفتیم این است که تا زمانی که ایرانی ها گام هایی را که در توافق برای برچیدن بخش اعظم برنامه هسته ای توصیف شده است، برندارند، جامعه بین المللی و مطمئنا آمریکا تخفیف تحریم ها را برای ایرانی ها فراهم نخواهند کرد.

علاوه بر این، ما بر اساس حرف ایرانی ها اقدام نمی کنیم بلکه ناظران بین المللی می توانند درباره تبعیت ایران از توافق و برداشتن اقداماتی که آنها توافق کردند، راستی آزمایی کنند. ایران پیشرفت هایی در این مسیر داشته است.

وی افزود:آنها چند هفته پیش بیست و پنج هزار پوند اورانیوم غنی شده را از کشور خود خارج کردند. این بر اساس تعهد آنها برای کاهش نود و هشت درصدی ذخایر اورانیوم است. همچنین الزاماتی برای راکتور آب سنگین اراک وجود دارد. آنها لازم است قلب راکتور را بردارند و با بتون آن را پر کنند تا به راکتور بی خطر تبدیل شود. این موجب بسته شدن مسیر پولوتونیوم برای رسیدن به تسلیحات هسته ای خواهد شد.

ارنست در ادامه، گفت: زمانی که ایران همه گام ها را بردارد و جامعه بین المللی از طریق آژانس بین المللی انرژی هسته ای بتواند درباره تبعیت ایران از توافق راستی آزمایی کند، فقط آن زمان ایران شروع به دریافت تخفیف تحریم ها خواهد کرد. زمان آن بستگی به ایران دارد.

زمانی که آنها مفاد این توافق را اجرا کنند، ما ساختار قوی برای راستی آزمایی تبعیت آنها از توافق داریم.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *