رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نمی‌شود آمریکا را کدخدا نامید و خط امام را تحریف نکرد/ برخی تحمل رویش‌های انقلاب را ندارند

20:50 - 25 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۹۳۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه برخی یاران صدر انقلاب تحمل رویش‌های انقلاب را ندارند، گفت: اینان خود را افسران ارشدی می‌دانند که گویی دیگران نباید از آنان جلو بزنند، در همین راستا با خاطره‌گویی بین نسل جدید و اصول گفتمان امام فاصله می‌اندازند.
نمی‌شود آمریکا را کدخدا نامید و خط امام را تحریف نکرد/ برخی تحمل رویش‌های انقلاب را ندارندبه گزارش گروه سیاسی میزان، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با حضور در نشست «بازخوانی صحیفه امام(ره)» که به همت دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در سالن فجر این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای در داخل و استکبار در خارج به دنبال این هستند که در راستای جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی، مسیر آن و معمار آن را در مسیر تحریف قرار دهند.

وی افزود: این حرکت را دشمن در موقعیتی دنبال می‌کند که نسل سوم و چهارم انقلاب در حال روی کار آمدن است. انتخاب این زمان نیز در راستای بحث این جنگ نرم، حساب‌شده و دقیق است.

مصلحی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال، پیرامون اصول گفتمان امام(ره)، اظهار داشت: رهبری در سخنان‌شان 7 اصل از اصول گفتمان امام(ره) را برشمردند، از جمله اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی، اتکا به کمک الهی، بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر، اعتقاد به نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مخالفت با اشرافی‌گری، رد سلطه‌پذیری در عین عدم اعتقاد به انزوا، وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکن و شیطان بزرگ دانست آمریکا بود.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: امام(ره) در دوران جنگ تحمیلی به نیروی مردم اعتماد و از ظرفیت بسیج مردمی استفاده کردند، البته در همان دوران هم کارشکنی‌هایی وجود داشت. برای مثال بودجه‌ای که در طی 8 سال برای جنگ در نظر گرفتند، بین 14 تا 17 درصد از بودجه کشور بود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که در طول 27 سال رهبری ایشان شنیده نشده است، گفت: رهبری برای اولین بار سیلی خوردن ملت ایران در صورت تحریف امام(ره) را در 14 خرداد امسال مطرح کردند و اینکه اگر راه امام(ره) را گم کنید یا فراموش کنید و یا عمدا کنار بگذارید، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

مصلحی در همین راستا گفت: برای گم کردن راه امام (ره)، زمان تغییر نسل‌ها، زمان بسیار خوبی برای دشمن خواهد بود. اگر راه امام(ره) عمدا کنار گذاشته شود، توسط عوامل دشمن خواهد بود که بحث نفوذ نیز در همین جا معنا پیدا می‌کند. اگر شخصیت امام(ره) تحریف، بد و غلط معرفی شود، همه خطرات متوجه ملت ایران خواهد شد.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه مبنای شخصیت گفتمان امام(ره)، تقابل اسلام ناب با اسلام آمریکایی است، گفت: امام(ره) سازش با آمریکا و شوروی را محال می‌داند. نگاه امام(ره) به اسلام آمریکایی، اسلام زر اندوزان حیله‌گر، مقدس‌نماهای بی‌هنر و قدرت‌مداران بازیگر است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود آمریکا را کدخدا نامید و خط امام(ره) را تحریف نکرد، گفت: امام(ره) معتقد است مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده‌اند که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس‌نماهای بی‌شعور حوزه‌های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زر، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داری بر مظلومین و در یک کلمه اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند.

مصلحی با بیان اینکه آنچه امروز در عربستان می‌گذرد، غیر از اسلام اشرافیت نیست، گفت: برخی در داخل که به عربستان سفر کرده و به قصرهای آنها وارد شده‌اند، به هوس افتادند که در ایران هم از آن قصرها داشته باشند. درباره اسلام ابوسفیان هم باید بگویم که همان یهود صهیونیست است. همین آل‌سعود برای صهیونیست آمریکایی امضا داده که ما جزو حامیان اولیه رژیم صهیونیستی هستیم و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کسی به آن تعرض کند.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد: برای شناخت ویژگی‌های اسلام ابوسفیان باید 41 سال حکومت معاویه را تجزیه و تحلیل کنیم، از اینکه جنگ نرم سنگینی علیه اسلام راه انداخته بود، طوری که وقتی امام علی(ع) در محراب مسجد ضربه خوردند، مردم گفتند مگر علی هم نماز می‌خواند؟ در جنگ نرم امروز نیز باید منتظر این اتفاقات باشیم.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون چرایی تلاش برخی برای تحریف امام(ره) گفت: انحراف برخی انقلابیون از مسیر بنیانگذاران انقلاب‌ها، امری باسابقه و قابل بازخوانی است. تاریخ انقلاب‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که برخی انقلابیون در ادامه انقلاب در مسیر دیگری قرار می‌گیرند.

مصلحی در ادامه سخنان خود پیرامون دلایل تحریف امام (ره) گفت: اولین دلیل تحریف امام(ره) احساس عدم منزلت برخی‌ انقلابیون سابق است. این پدیده جنبه تاریخی هم دارد. برای مثال منزلتی که طلحه و زبیر دنبال آن بودند، محقق نشد و به همین خاطر تا جنگ با امام علی(ع) پیش رفتند.

وی اضافه کرد: برخی انقلابیون ما که احساس می‌کنند در صدر انقلاب جایگاه اجتماعی و تأثیرگذاری بیش‌تری داشته‌اند، میل دارند هم‌چنان خود را بانی و وارث انقلاب نشان دهند، اما دو پدیده رویش نسلی و دموکراسی (چرخش نخبگان) مانع این کار می‌شود. به همین خاطر اینان معمولا شکست‌های دموکراتیک را نمی‌پذیرند و باورشان نمی‌شود که در فرآیند مردم‌سالاری حذف شده‌اند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: لذا واکنش آنها به شکست در قالب مکانیسم جابه‌جایی روانی انجام می‌شود و بهانه‌های دیگر می‌تراشند و حسرت دوران امام(ره) را می‌خورند و آن دوران را طوری تعریف می‌کنند که گویی مرکز ثقل انقلاب تنها آنان بودند و امام(ره) نیز غیر از آنان کسی را در شعاع خود نمی‌دید.

مصلحی خاطرنشان کرد: این افراد برای موجه جلوه دادن حرف و منطق امروز خویش، به کدآوری کانالیزه شده از امام(ره) روی می‌آورند که معمولاً در قلم و بیان امام(ره) وجود ندارد. اینان برای اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب را دچار اشتباه کنند، کلمات محکم صحیفه امام(ره) را نمی‌خوانند، بلکه خاطره می‌گویند.

وی مرعوب فضای بین‌الملل شدن را از دیگر دلایل تحریف امام(ره) عنوان کرد و گفت: عده‌ای دنبال تحریف امام(ره) می‌روند که مرعوب و خودباخته فضای بین‌الملل شده‌اند. برخی از همراهان دیروز امام(ره) بر این اعتقادند که فرآیند مواجهه امام(ره) با جهان خارج در ابتدای انقلاب آرمانی و غیرواقعی بوده است.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: اینان به جای اینکه به تغییر افکار خود اعتراف کنند، تلاش می‌کنند امام(ره) را به عرف بین‌الملل برگردانند، به همین خاطر مواضع استکبارستیزانه امام(ره) را پنهان می‌کنند.

مصلحی با بیان اینکه برخی تنش‌زدایی را برای فرار از موقعیت انقلابی مطرح می‌کنند، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند این افراد تلاش می‌کنند بین رویش‌های انقلاب و آنچه مدنظر امام(ره) بود، فاصله ایجاد کنند و برای اثبات این کار به سیره خصوصی امام(ره) و نه بیان و قلم ایشان ارجاع می‌دهند.

وی سومین دلیل تحریف امام(ره) را محدود کردن دامنه نهضت امام(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی به داخل کشور عنوان کرد و گفت: این افراد می‌گویند با انقلاب اسلامی دنبال تشکیل جمهوری اسلامی در ایران بودیم و دیگر نباید به این کار داشته باشیم که در دنیا چه می‌گذرد.

وزیر سابق اطلاعات افزود: این درحالی است که امام(ره) در سال 42 می‌فرمایند من از نهضت و انقلاب سه هدف دارم، اول ایجاد حکومت اسلامی در ایران، دوم بیداری اسلامی در دنیای اسلام و سوم زمینه‌سازی برای ظهور که امروز نیز مشاهده می‌کنیم هر سه هدف پیگیری می‌شود.

مصلحی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اتفاقات دنیا توسط سرویس‌های اطلاعاتی استکبار هدایت می‌شود، گفت:‌ البته استکبار نمی‌تواند همه حوادث را پیش‌بینی کند، از جمله بیداری اسلامی که سازمان سیا در هنگامی بیداری اسلامی به هم ریخته بود از اینکه نتوانسته بود این واقعه را پیش‌بینی کند، البته از این موقعیت در راستای اهداف خود استفاده کرد و به این نتیجه رسید که موضوع مقاومت در منطقه را برچیند.

وی در همین راستا گفت: به همین خاطر استکبار گفت ابتدا باید به سراغ سوریه برویم. بعضی‌ها نفهمیدند که اتفاقات سوریه کار آمریکاست، بنده همان زمان به سوریه رفتم و با برخی افراد در سوریه جلسه گذاشتم و مشاهده کردم که استکبار افرادی را که چهره انقلابی دارند را با خود همراه کرده، از اینکه باید در سوریه انقلاب بشود.

وزیر سابق اطلاعات افزود: اما مقام معظم رهبری فرمودند که این یک توطئه است و بشار باید بماند. بعد از دو سال آن افراد متوجه اشتباه خود شدند.

مصلحی دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را در راستای سه هدف امام(ره) از انقلاب اعلام کرد و گفت: دو نامه رهبری ولوله‌ای در سرویس اطلاعاتی غرب و استکبار ایجاد کرده، به گونه‌ای که آنها به‌دست و پا افتادند که چگونه جلوی آن را بگیرند. غرب در همه موضوعات به بن‌بست رسید و پیام‌های رهبری دارد به آنان می‌گوید که شما باید بن‌بست‌هایتان را در کجا جستجو کنید.

وی عدم تحمل رویش‌های انقلاب توسط برخی از یاران صدر انقلاب را دلیل دیگر تحریف امام(ره) عنوان کرد و گفت: برخی از یاران صدر انقلاب خود را افسران ارشدی می‌دانند که گویی دیگران نباید از آنان جلو بزنند، به همین خاطر می‌خواهند با خاطره‌گویی بین نسل جدید و اصول گفتمان امام(ره) فاصله بیندازند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: حال اینکه کادرسازی برای انقلاب از یک سو و دموکراسی از سوی دیگر به‌طور طبیعی باعث افول جایگاه این افراد شده است. این عده باید بپذیرند که نسل پرورش‌یافته انقلاب باید بر سرکار بیایند.

مصلحی تصریح کرد: اینان در مواجه با رویش‌های انقلاب، حال را به گذشته ارجاع می‌دهند و تلاش می‌کنند بین رویش‌های انقلاب و آنچه مدنظر امام(ره) بود، فاصله ایجاد کنند. برای اثبات این مسئله نیز به گفتار و قلم امام(ره) مراجعه نمی‌کنند، بلکه به سیره خصوصی امام(ره) ارجاع می‌دهند و نسل جدید را ناپخته جلوه می‌دهند و اینکه اینان در زمان ما کجا بودند؟

وی رفاه‌طلبی و فاصله گرفتن از زندگی اسلامی و همچنین خستگی از حرکت در مسیر امام(ره) و تلاش برای تعمیم این خستگی به عموم مردم را از دیگر دلایل تحریف امام(ره) عنوان کرد و گفت: اینان می‌گویند مردم از ایثار و شهادت و تشییع جنازه شهدا خسته شده‌اند، درحالی که خود این افراد خسته شده‌اند.

وزیر سابق اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: مردمی که برای تشییع شهدای غواص آمده بودند، برای خیلی‌ها گران تمام شد؛ چراکه پیش‌بینی این جمعیت را نمی‌کردند. یک هفته بعد از این ماجرا سازمان سیا گفت که پس ما دو سال است در مذاکرات چکار می‌کنیم! ما که می‌خواستیم این موارد شکسته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *