کنفرانس حمایت مالی جامعه جهانی از "افغانستان" برگزار می‌شود

20:00 - 09 بهمن 1394
کد خبر: ۱۰۶۶۸۷
وزیر امور خارجه افغانستان از برگزاری کنفرانس حمایت مالی جامعه جهانی از این کشور به میزبانی "بروکسل" امسال خبر داد.
سال آینده کنفرانس حمایت مالی جامعه جهانی از به گزارش سرویس بین الملل ؛ "صلاح الدین ربانی" وزیر امور خارجه افغانستان  اعلام کرد که قرار است در سال 2016 میلادی کنفرانس مهمی در اروپا برای آینده افغانستان برگزار شود.
 
این کنفرانس در تاریخ 4 و 5 اکتبر امسال در "بروکسل" برگزار خواهد شد و هدف آن اعلام حمایت سیاسی و کمک‌های مالی برای آینده افغانستان است.
 
ربانی که درباره سفرش به بروکسل و کنفرانس وزرای امور خارجه ناتو در کابل با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: در حاشیه این کنفرانس با «فدریکا موگرینی»  معاون اتحادیه اروپا در امور روابط خارجی و امنیتی این اتحادیه مذاکره کرده و وی با محتوای کنفرانس سال آینده در بروکسل توافق کرده است.
 
ربانی با اشاره به اینکه ما امسال 2 کنفرانس مهم درخصوص افغانستان خواهیم داشت، گفت:  یکی کنفرانس سران ناتو در «وارسا» است که در آن تعهدات همکاران بین المللی افغانستان برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تا سال 2020 اعلام می‌شود و کنفرانس دیگر نشست بروکسل است.
 
وی تاکید کرد که با معاون اتحایده اروپا توافق کرده است که آمادگی‌ها برای کنفرانس بروکسل از همین حالا انجام شود.
 
ربانی افزود: برگزاری این کنفرانس‌ها و تعهدات داده شده نشان می‌دهد که دولت افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از کشور، یک متحد مورد اعتماد و حمایت جامعه جهانی است و تلاش می‌شود تا این کشور به طرف خودکفایی حرکت کند.
 
بخدی نوشت: افغانستان انتظار دارد که در این کنفرانس اعضای ناتو و جامعه جهانی، کمک‌های مالی تازه‌ای را برای آینده افغانستان اعلام کنند؛ این کمک‌ها بیشتر در بخش امنیت و توسعه افغانستان خواهد بود.
 
ماه گذشته ناتو اعلام کرد که 12 هزار سرباز این سازمان تا پایان سال 2016 همچنان در افغانستان باقی می‌مانند.
 
ماموریت کنونی ناتو در افغانستان موسوم به «حمایت قاطع» کاملاً آموزشی و مشورتی است که پس از پایان ماموریت رزمی این سازمان و خروج نیروهای نظامی ناتو از این کشور  در پایان سال 2014 آغاز شده است.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *