رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخوندی مشکل مسکن را حل کرد/ مذاکره برای خرید هواپیما از فرانسه با وجود لغو سفر روحانی

11:31 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۱۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکل تامین مسکن مردم، گفت: هدایت جمعیت به شهرهای اقماری مشکل مسکن را به صورت ساختاری حل می کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عباس آخوندی صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه صنعت ریلی و قطارهای حومه ای باعث می شود جمعیت به سمت اقماری هدایت شده و به این ترتیب سوداگری در حوزه مسکن از بین رود و در حقیقت مشکل مسکن به شکل ساختاری حل شود.

آخوندی ادامه داد: زیرا در شهرهای بزرگی مانند تهران قیمت بالای مسکن و افزایش آن ناشی از سوداگری در بخش زمین است.

ثبات در قیمت مسکن
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با این حال طی سال های گذشته تا کنون با توجه به رشد تورم قیمت مسکن با ثبات بوده است.

ادامه مذاکره برای خرید هواپیما از فرانسه با وجود لغو سفر روحانی
آخوندی همچنین با اشاره به لغو سفر روحانی به فرانسه، اضافه کرد: با وجود لغو سفر رئیس جمهور مذاکرات برای خرید هواپیما فرانسه همچنان ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شورای اقتصاد مصوبه مبنی نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای به تصویب رسید.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز تسهیلاتی نیز مانند دسترسی به ریل برای شرکت هایی که موجبات صرفه جویی در سوخت را فراهم می کند ارائه می شود تا به این ترتیب برای ارائه خدمات درگیر بوروکراسی اداری نشوند.

وی درباره مصوبه اخیر شورای اقتصاد برای اختصاص ۷.۵ میلیارد دلار از محل بند (ق) به راه آهن کشور گفت: براساس بند (ق) که مصوبه مجلس شورای اسلامی است بخشی از صرفه‌جویی مصرف انرژی به توسعه خطوط ریلی تعلق می‌گیرد و اخیرا ۲ مصوبه خوب برای توسعه ناوگان ریلی داشته‌ایم.

وی افزود:‌ کارهای مقدماتی این مصوبات انجام شده و کاری که هم‌اکنون در حال انجام آن هستیم با مسوولیت خودمان در شرکت راه‌آهن، کسانی که موجبات این سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنند از جهت معافیت حق دسترسی به ریل این مبلغ را پرداخت می‌کنیم. بدین ترتیب ما فرآیندهای بوروکراسی وزارتخانه را طی می‌کنیم تا افرادی که این صرفه‌جویی را ایجاد می‌کنند با کندی بوروکراسی توبیخ نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از راه حل‌های بنیادین برای حل معضل شهرها به ویژه کلان شهرهایی چون تهران شهرسازی ریل پایه است افزود: حمل و نقل حومه که در تهران به سمت غرب، شرق و جنوب متصل است تلاش می‌کند تا حجم تقاضای بالا در جاده‌های اطراف تهران را به روی ریل منتقل کند و امیدواریم با این اقدام به تدریج سهم حمل و نقل حومه‌ای توسعه پیدا کند.

آخوندی درباره برنامه‌های صنعت ریلی در شرایط پسا تحریم گفت: در شبکه ریلی آسیا ایران نقش بسیار محوری و مهمی دارد و همانطور که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی ششم اعلام کردند موقعیت ایران باید در ترانزیت آسیایی حفظ و احیا شود به همین دلیل توسعه شبکه ریلی ایران و اتصال آن به شبکه آسیایی بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت را شاهد بودیم گفت: علاوه بر قیمت‌ها در مدل عبوری قطارها از شبکه ترانزیتی ریلی نیز تجدیدنظر صورت گرفته است و این کمک جدی به رشد ترانزیت می‌کند.

وی درباره وضعیت بازار مسکن تا پایان سال گفت: نرخ قیمت مسکن در برابر تورم رقم بسیار پایینی است اجرای درست سیاست توسعه مسکن در شهرهای کم جمعیت می‌تواند سوداگری‌های گسترده در بخش مسکن را کاهش دهد.

18 میلیون ایرانی بد مسکن و حاشیه‌نشین هستند




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *