رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فروش خودروهای انبار شده به معنی نقص خودرو نیست بلکه خریدار نداشته‌اند

13:22 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۹۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: فروش خودروهای انبار شده به معنی نقص خودرو نیست بلکه خریدار نداشته‌اند.
فروش خودروهای انبار شده به معنی نقص خودرو نیست بلکه خریدار نداشته‌اندبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محمدباقر نوبخت ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: اینکه از انبار موجود و ذخایره خودروهای ساخته شده استفاده می کنیم به این معنی نیست که خودروها نقص نداشته بلکه بازار نداشته اند و وزارت صنعت و همچنین سازمان استاندارد موظف شدند بر کیفیت خودروها نظارت داشته باشند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تلاش ما این است که کیفیت خودرو و قیمت آن بهبود یابد تا بتوانیم بازار بهتر و بیشتری در آینده در داخل و خارج داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: اگر این کیفیت بنا به هر دلیلی مخدوش شود دفاعی از آن نخواهیم داشت و دولت همواره به دنبال مناسب شدن قیمت و بهبود کیفیت و رقابت با خارجی هاست.

وی در خصوص نرخ سود بانکی نیز اظهار کرد: این تصمیم گیری سیاست مشترک بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: گام عملیاتی تعیین نرخ سود بانکی با نرخ سود 16 درصدی برای تسهیلات خودرو و نرخ سود 12 درصدی برای کالا نشان می دهد که جهت گیری ها برای تقلیل نرخ سود است.

تصمیم گیری جدید در مورد نرخ سود بانکی بعدازظهر امروز
نوبخت با اشاره به تصمیم گیری جدید در مورد نرخ سود بانکی نیز گفت: نظارت کافی نیز بر مصوبات شورای پول و اعتبار انجام می شود و بعدازظهر امروز نیز دوباره تصمیم گیری صورت می گیرد.

فاصله نرخ سود بانکی و نرخ تورم غیرقابل توجیه است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: در حال حاضر شاهد شکاف و فاصله بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم هستیم که این فاصله بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم غیرقابل توجیه است.
 
تشکر از قوه قضائیه
وی در مورد بابک زنجانی دوم، گفت: نه تنها وزارت نفت بلکه دستگاه های نظارتی احساس کنند که حقی از بیت المال ضایع می شود ورود می کنند که جا دارد در اینجا از قوه قضائیه و ریاست قوه قضائیه تشکر کنم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: اگر موردی مانند بابک زنجانی تکرار شود از سوی دستگاه های نظارتی و وزارت نفت برخورد می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *