رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجم تجارت ایران و آفریقا باید 10 برابر شود

21:10 - 17 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۱۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل تحریم‌ها، ایران و آفریقای جنوبی تنها در حوزه خدمات و کالا مبادلات تجاری در حدود 50 میلیون دلار داشته‌اند، افزود: ما امیدواریم حجم تجارت دو طرف 10 برابر رقم فعلی شود.
به گزارش ، «ولی‌الله افخمی‌ر‌اد» افزود: با رفع تحریم‌ها، صادرات محصولات پتروشیمی و نفت وگاز به این کشور نیز اضافه خواهد شد و از طرف دیگر دو طرف به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری در زمینه‌های مختلف هستند تا به اهداف تبیین شده در تجارت دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حجم تجارت کشور ما برای صادرات و واردات انواع کالا و خدمات حدود 150 میلیارد دلار بوده است، اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد در راستای تسهیل تجاری بین ایران و سایر کشورهای جهان اقدامات لازم را انجام دهد.

افخی‌راد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی و به‌ویژه کشور آفریقای جنوبی در راستای توسعه روابط تجاری اقدام کند و حجم تجارت بین دو کشور را که در حال حاضر بر اساس آمار سال 2014 (49) میلیون دلار است، افزایش دهد.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس ضوابط قانونی مکلف است موانع موجود در مسیر تجارت با کشورهای مختلف جهان را شناسایی و مرتفع و با بکارگیری مکانیزم‌های شناخته شده بین‌المللی در راستای تجارت بین دو کشور اقدام کند و در این مسیر از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه های متقابل به منظور شناخت هر چه بهتر تجار و بازرگانان و صنعتگران دو کشور استقبال می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه زمینه نرم افزای برای انعقاد تعرفه ترجیحی با آفریقای جنوبی فراهم نیست، اضافه کرد: تجارت ترجیحی دو کشور نیازمند تطبیق پذیری ایران با کل قوانین قاره آفریقاست که هر دو طرف باید به دنبال تحقق آن باشند.

افخمی‌راد اظهار داشت: برگزاری این نشست و به ویژه تشکیل میزهای تخصصی کالایی برای مذاکرات رو در رو شرکت‌های مختلف و تجار دو کشور را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم از این مذاکرات به عنوان یک فرصت مهم در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آفریقای جنوبی، با کمک و تعامل همدیگر حداکثر بهره برداری را ببریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *