رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی علل و عوامل حادثه منا تشکیل شود

15:26 - 15 مهر 1394
کد خبر: ۸۵۰۷۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پی حادثه منا در پیامی به همتایان مسلمانش خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی علل و عوامل این حادثه شد.
کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی علل و عوامل حادثه منا تشکیل شود

به گزارش ، علاء‌‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای به همتایانش در کشورهایی که اتباع‌شان در فاجعه منا جان باخته‌اند،‌ خواستار تشکیل کمیته مستقل متشکل از نمایندگان کشورهای مصیبت‌دیده جهت بررسی علل و عوامل وقوع فاجعه منا شد.

متن کامل پیام بروجردی به شرح زیر است:

«السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

فاجعه مصیبت بار «منا» و جان باختن هزاران زائر بیت‌الله‌الحرام در بلد امن الهی جهان اسلام را در موجی از اندوه و غم، بهت و حیرت فرو برد و امت اسلامی را عزادار ساخت.

این حادثه تلخ و سایر حوادث سال جاری و سال‌های گذشته که تاکنون جان هزاران زائر حرم امن الهی را گرفته و موجب وهن اسلام و امت اسلامی گردیده، همگی حکایت از بی‌کفایتی و ناتوانی مدیریت حج برای ساماندهی و برگزاری شایسته این مناسک عظیم الهی دارد.

طی واقعه دردناک "منا" دولت پادشاهی عربستان سعودی به جای پذیرش مسئولیت خویش و انجام اقدامات ضروری و لازم جهت کاهش آلام و دردهای خانواده‌های مصیبت‌دیده با طرح ادعاهای واهی، مسئولین این حادثه تلخ را متوجه جانباختگان و مصدومان ساخت. این درحالی است که براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی دولت پادشاهی عربستان سعودی مسئول این واقعه غم‌انگیز است و باید درمقابل افکارعمومی جهان اسلام و خانواده‌های مصیبت‌دیده پاسخگو باشد.

اینجانب مراتب تسلیت و همدردی خود با خانواده‌های جانباختگان و مصیبت‌دیده در این واقعه دردناک ابراز داشته و معتقدم برای کاهش آلام و رنج‌ها و نگرانی‌های افکار عمومی جهان اسلام و خانواده‌های مصیبت‌دیده باید کمیته مستقل متشکل از نمایندگان کشورهای مصیبت‌دیده ضمن بررسی علل و عوامل وقوع فاجعه منا برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه درسال‌های آتی چاره‌اندیشی کند.

مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری و همفکری در این زمینه می‌باشد.

با درود بی پایان بر پیکرهای ستم‌دیده جانباختگان، غفران‌ الهی برای ارواح طیبه آنان و شفای عاجل مصدومین این فاجعه دردناک را از خداوند منان خواستارم.

علاءالدین بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *