بهترین امر به معروف خدمت به جامعه است

5:05 - 12 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۳۸۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بهترین امر به معروف خدمت به جامعه بوده و کسی که نسبت به اصلاح جامعه خود احساس مسئولیت کند یک مومن انقلابی و مجاهد است.
به گزارش گروه سیاسی میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشستی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سبک زندگی غدیرانه، مذهبی بودن و قبول مسئولیت‌های اجتماعی در زمره جدایی‌ناپذیر یکدیگر هستند و شخص مسلمان و شیعه برای اثبات علوی بودن باید نسبت به همنوعان خود مسئولیت‌پذیر باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همان طور که نماز و روزه واجب دینی است، امر به معروف و نهی از منکر نیز واجب است و حتی بنا بر فرمایش معصومان(ع) از همه واجبات نیز مهم‌تر است.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که سبک زندگی اسلامی صرفا بر برآورده شدن حوائج مادی و معنوی شخصی تکیه ندارد، افزود: سعادت و رشد شخصی در گرو رشد و پیشرفت جامعه است، شخص برای رشد معنوی و مادی خود تنها نمی‌تواند به خواندن نماز و گرفتن روزه و عبادت‌های شخصی خود تکیه کند، چرا که در صورت به وجود آمدن خط انحرافی در جامعه و ایستادگی نکردن مردم در برابر این انحراف، این جریان روز به روز قوت می‌گرفت که این انحراف دامن خود فرد را هم می‌گیرد.

رحیم‌پور ازغدی گفت: هر چه قدرت، ثروت، منزلت اجتماعی و جایگاه علمی فرد بالاتر باشد، مسئولیت بیشتری نسبت به جامعه خود دارد چرا که خداوند متعال نعمت‌های بیشتری در اختیار او قرار داده است و پرداخت زکات این نعمت‌ها که همان استفاده صحیح از این نعمت‌ها در راستای ترویج و گسترش واجبات دینی است، بر وی واجب است.

وی با بیان این مطلب که بهترین امر به معروف، خدمت به مردم است، افزود: در نگاهی به گذشته کاملا مشهود است جوامعی که نسبت به حکومت‌های خود و اتفاقات پیرامون وی بی‌توجه بودند، محکوم به ذلت و خواری هستند، حکم امر به معروف و نهی از منکر این نگرش را در فرد مسلمان ایجاد می‌کند که سرنوشت همه عالم و بشریت به او ختم  می‌شود و مرکز عالم همان جایی است که او ایستاده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کسی که نسبت به اصلاح جامعه خود احساس مسئولیت کند یک مومن انقلابی و مجاهد است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *