رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سینمای ویدیویی را جدی بگیریم

17:25 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۳۶۵
خبرگزاری میزان - حسین مسافرآستانه، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدویی یاس در آستانه افتتاحیه این دوره از جشنواره پیامی صادر کرد. خبرگزاری فارس: سینمای ویدیویی را جدی بگیریم
به، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و دبیر این دوره از جشنواره در پیام خود آورده است: ویدیو از مهمترین امکاناتی است که تکنولوژی در اختیار سینما قرار داده است . امکانی که به معنی واقعی کلمه سهل و ممتنع است. سهل است چون بیشتر قابلیت های مورد نیاز خلق یک اثر سینمایی را دارد، اما از آن سو به شدت در معرض آسیب های جدی از جمله سهل انگاری قرار دارد. سینمای ویدیویی به همان اندازه که می تواند راهگشای نسل جدید سینماگر باشد به همان اندازه نیز می تواند توقع ها و خواسته های نسل نو سینما اعم از فیلمساز و تماشاگر را پایین بیاورد. اگر به این سینما به چشم ابزاری ساده و کار راه انداز نگاه شود، بدون تردید سینمایی به وجود خواهد آمد نحیف و کم مایه که در آن به سختی می توان از رنج و مشقت فیلمساز برای ثبت ایده هایش نشانی گرفت.
 
در ادامه این پیام آمده است: اگر در آینده، سینمایی می خواهیم نجیب، شریف و تاثیرگذار ، با شناسنامه ای متفاوت و پر افتخار  (چنان که هست) باید امروز سینمای ویدیویی را جدی بگیریم و به حال خود وا مگذاریم و نجابت و شرافت را سرمشق و الگوی آن قرار دهیم. به اعتقاد بنده سینمای ویدیویی عرصه آزمودن و تجربه گری در ارتباط تنگاتنگ با مردم است. جایی برای جسارت و بروز خلاقیت نسل نو سینما که ناگفته پیداست قصد دارد برای ارتقاء فرهنگ سینما و آشتی عموم مردم با سینما طرحی نو در اندازد. امیدوارم جشنواره یاس عطر تازه ای بر جامه سینمای ایران باشد، عطر دل انگیزی که چون به مشام رسد چهره ها را شاداب کند.
 
انتهای پیام/
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *