دورخیز «مورچه‌ها» برای ورود به ساندنس آمریکا

11:04 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۴۷
دورخیز «مورچه‌ها» برای ورود به ساندنس آمریکا
فیلم مستند «مورچه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حامد کریوند برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی آماده شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مدیر رسانه پروژه، مستند «مورچه‌ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حامد کریوند که به تازگی مراحل فنی خود را پشت سرگذاشته است، با هدف حضور در جشنواره فیلم ساندنس آمریکا از بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل آمریکا پخش بین‌الملل خود را آغاز خواهد کرد.

جشنواره فیلم ساندنس آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ در سالت لیک برگزار شد و ا فیلم‌های بسیاری از فیلمسازان مشهور سینمای همچون کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوبن اسمیت برای نخستین بار در این جشنوراه به نمایش درآمد.

این رویداد هنری اکنون به یکی از بزرگ‌ترین مراکز اجتماع فیلمسازان فیلم‌های کم‌هزینه خارج از حلقه فیلمسازی هالیوود تبدیل شده است.

درباره این فیلم آمده است: «مورچه‌ها از فرومون، تنها برای رَدیابی استفاده نمی‌کنند. هنگامی که یک مورچه آسیب می‌بیند از خود فرومونِ خطر ساطع می‌کند که باعث می‌شود مورچه‌های اطراف او در حالت تهاجمی قرار بگیرند و همچنین مورچه‌های بیشتری به آن منطقه جذب شوند. برخی از گونه‌ها مورچه از فرومون خاصی به نام فرومونِ پروپاگاند استفاده می‌کنند که باعث می‌شود دشمنان‌شان دچار سردرگمی شوند و به یکدیگر حمله کنند.»

حامد کریوند، علاوه بر تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر فیلمبرداری آن را نیز برعهده داشته است.

دستیار کارگردان: امیرحسین قلندری، صدابردار و آهنگساز: استودیو جک، مدیر رسانه: نگار امیری، تدوین:کاتیا اسمیت، طراح پوستر: رضا کولیوند، عکاس: عباس محمدی از دیگر عواملی هستند که کریوند را در تولید این اثر مستند یاری کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *