سئول: کره شمالی در صدد آزمایش هسته‌ای جدیدی است

15:40 - 07 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۰۸۶
رسانه‌های کره جنوبی مدعی شده اند که کره شمالی ممکن است در حال آماده سازی سریع برای انجام آزمایش تسلیحات هسته‌ای باشد.

- بر اساس گزارش رسانه‌های کره جنوبی، کره شمالی ممکن است در حال آماده سازی سریع برای انجام آزمایش تسلیحات هسته‌ای برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته باشد.

به گزارش «گاردین»، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع دولتی کره جنوبی مدعی شد که به نظر می‌رسد کره شمالی در حال حفر یک میانبر برای رسیدن به «تونل ۳» در سایت آزمایش هسته‌ای خود در منطقه «پونگی ری» است که قبلاً بسته شده بود.

تحلیلگران مرکز مطالعات عدم اشاعه (CNS) در ابتدای ماه مارس گفته بودند که تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌هایی از بازسازی در سایت را نشان می‌دهد، اما راه‌اندازی مجدد و راه‌اندازی آن ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. اکنون، دولت کیم جونگ اون ممکن است تغییر مسیر داده باشد.

یونهاپ به نقل از یک منبع خبر داد «کره شمالی به طور ناگهانی کار ساخت و ساز اولیه خود را برای بازیابی ورودی تونل ۳ متوقف کرده و در حال حفر کناره تونل است. به این ترتیب به نظر می‌رسد تا یک ماه دیگر امکان بازگردانی امکانات این سایت وجود داشته باشد.»

تاسیسات پونگی ری تنها سایت آزمایش هسته‌ای شناخته شده کره شمالی است. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ شش آزمایش تسلیحات هسته‌ای در تونل‌های این سایت انجام شده بود.

این تحول چند روز پس از شلیک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی صورت گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *