رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شریف‌نژاد: فعالیت‌های علمی ورزش کشور را از طریق فضای مجازی معرفی کردیم

11:15 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۵۶۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی گفت: فضای مجازی را برای معرفی فعالیت‌های علمی ورزش کشور به خارج از مرز‌ها و همچنین بالعکس به یک فرصت بهینه تبدیل کردیم.

- علی شریف‌نژاد، رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی درباره سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی اظهار داشت: چارت همایش در ماه‌های گذشته تعیین شد که معاونت‌های مختلف فعالیت‌های علمی و اجرایی را پیش خواهند برد. این همایش چند ویژگی و نکته بارز و برجسته دارد؛ همایش به صورت مجازی برگزار خواهد شد که شاهد حضور بیشترین مشارکت دانشگاه‌های کشور خواهیم بود، به طوری که دانشگاه‌ها مجری پنل‌های تخصصی همایش خواهند بود. حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی به عنوان مجریان تخصصی پنل‌های همایش هستند.

وی ادامه داد: فضای مجازی را برای معرفی فعالیت‌های علمی ورزش کشور به خارج از مرز‌ها و همچنین بالعکس به یک فرصت بهینه تبدیل کردیم. با مکاتباتی که با وزارت ورزش انجام شد اطلاعات و فعالیت‌های علمی در اختیار تمام ۵۲ فدراسیون ورزشی قرار گرفت که فدراسیون‌ها مشارکت معناداری را اعلام کردند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی تصریح کرد: ۴ سازمان و وزارتخانه از جمله آموزش و پرورش، وزارت ورزش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مرکز مطالعات وزارت ورزش در این مسیر برای برگزاری نشست‌های تخصصی همراه ما خواهند بود. انجمن علمی، اخلاق، حقوق، آسیب‌شناسی تخصصی و ... نیز برگزار خواهد شد. بیشترین مشارکت را از سوی اعضای هیأت علمی و داوران شاهد خواهیم بود. جایزه پژوهشگر برتر جوان را خواهیم داشت که استارت آن از همایش دوازدهم خورد و در این دوره هم پیگیری خواهیم کرد. بیش از ۱۰ محور کاربردی درخصوص موضوعات روز دنیا بحث و تبادل نظر خواهد شد. سعی کردیم ارتباط بین پژوهشگاه و دانشگاه را در بالاترین سطح را داشته باشیم.

شریف‌نژاد افزود: یکی از بخش‌های مهمی که در همایش‌های بین‌المللی مدنظر است تبادل اطلاعات بین‌المللی از داخل به خارج و بالعکس است که در این دوره با جدیت شاهد آن خواهیم بود. با هماهنگی که با آموزش و پرورش انجام شده عزیزان می‌توانند از طریق نرم افزار شاد در همایش حضور داشته باشند. ۴ پژوهشگاه علوم ورزشی ژاپن، چین، کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ همکاران ما در این همایش خواهند بود.

وی ادامه داد: مکاتباتی را با وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک داشتیم که یک معاونت در این همایش نشست تخصصی خواهند داشت و دفتر مرکز پژوهشگاه و مطالعات وزارت ورزش نیز حضور خواهد داشت. با کمیته ملی المپیک هم مکاتبه کردیم که ترافیک کاری دوستان زیاد بود.

شریف‌نژاد درباره میزان استفاده از این یافته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی، گفت: در این دوره حضور فدراسیون‌ها بسیار پررنگ‌تر شده است. ارتباط مستقیمی با فدراسیون‌ها در ارتباط نیستیم و از طریق وزارت ورزش رایزنی انجام می‌شود. خود فدراسیون‌ها اعضای هیأت رییسه این همایش‌های تخصصی هستند و حتی مقالات ارزشمندی داشتند که در قالب‌های مختلف ارائه خواهند. قطعاً با ایده آل‌های ما فاصله دارد، اما گام به گام به سمت آن حرکت می‌کنیم.

زارعیان نیز در خصوص این همایش عنوان کرد: از حدود ۸ ماه قبل جلسات مختلف همراه با تشکیل شورای سیاستگذاری آغاز به کار کرد تا به امروز رسیدیم. ۷۰۴ مقاله در این همایش دریافت کردیم که۱۳۴ سخنرانی را خواهیم داشت و ۴۹۶ مقاله به صورت پوستر مورد پذیرش قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های مثبت همایش ارتباط بین بدنی پژوهشگاه و بخش عملی دانشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اتفاق افتاده است. ۸ فدراسیون مختلف از جمله ووشو، اسکی، نابینایان و کم بینایان، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، کاراته، شنا شیرجه، واترپلو و... ۱۳ دانشگاه در سراسر کشور میزبانی پنل‌های طراحی شده را بر عهده خواهند داشت. یکی از کارگاه‌ها توسط مدرس خارجی تدریس خواهد شد.

محمد شریعت‌زاده، معاون فناوری پژوهشگاه در اینخصوص گفت: از بیش از ۲۰ کشور دنیا افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند در این همایش خواهیم داشت فیلم سخنرانی حدود ۷۰ نفر از متخصصان فیلم‌های آموزشی را ارسال کردند ۱۰ پنل بین‌المللی را با حضور اساتید خارجی شاهد خواهیم بود. خاویر مالو، بدنساز تیم فوتبال رئال مادرید، یان رولو، مدیر تحقیق و توسعه نوشیدنی‌های ورزشی حامی مالی المپیک، نیکلاس اوانث، مدیر تحقیقات و استاندار‌های فیفا درباره چالش‌های فناوری روز فیفا صحبت خواهد کرد. رییس انجمن بین‌المللی قدرت دنیا رییس کالج پزشکی ورزشی ...

نازنین راسخ، مدیر علمی همایش نیز اظهار داشت: ۲۰ پنل با مشارکت‌های دانشگاه‌های مختلف از سراسر کشور در ۱۲ محور آسیب‌های ورزشی ورزش دانش‌آموزی یافته‌های نوین علوم ورزشی در کاراته، مهندس ورزش، عصر مدرن و ورزش‌های زورخانه و کشتی پهلوانی، تاثیرات فیولوژیکی و فعالیت‌های ورزشی در دوران کرونا و. از حمله محور‌های همایش خواهد بود. از ۳۳۲ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای حضور در همایش دعوت شده است که ۲۱۷ نفر به عنوان عضو هیأت رییسه ۷۲ سخنرانی داخلی و ۱۹ سخنرانی خارجی برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *