نوری: داوری نباید بدهکار افرادی شود که دنبال پُست هستند/ نمی‌توان عملکرد فنی یک مربی را با ۲ بازی سنجید

7:45 - 14 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۴۳۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: نباید در راستای نقد عملکرد طباطبایی کار به مسائل شخصی کشیده می‌شد.

رضا نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال، اظهار داشت: داوری خودش بسکتبالیست بوده و سال‌ها برای تیم ملی بازی کرده و زحمت کشیده است. وی خاک بسکتبال را خورده و چندین سالی است که ریاست هیئت بسکتبال اصفهان بوده و از قضا عملکرد بسیار خوبی هم در اصفهان داشته است. او توانایی حضور در این سمت را دارد و برایش در این پست حساس آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم با تزریق اندیشه‌های روز و حرفه‌ای از سوی این مدیر جوان شاهد سرافرازی دوباره بسکتبال ایران باشیم.

این پیشکسوت بسکتبال در مورد پایان دوران رامین طباطبایی و ارزیابیش از عملکرد وی در ۴ سال گذشته، خاطرنشان کرد: متاسفانه همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستیمو همین قضیه برای رامین طباطبایی هم پیش آمد. حتی یادم نمی‌رود در مورد فردی مانند مشحون که برای اهالی بسکتبال شخصیتی واجب‌الاحترام بود، چه‌ها گفتند و چه کار‌ها که نکردند. متاسفانه در این ماه‌های منتهی به انتخابات اتفاقاتی رخ داد و توهین‌هایی به طباطبایی شد که اصلا شایسته نبود. نباید در راستای نقد عملکرد طباطبایی کار به مسائل شخصی کشیده می‌شد.

وی افزود: پس چرا زمانی که همین طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال انتخاب شد، همه از او تعریف و تمجید می‌کردند، ولی موقع خداحافظی کسی یک خسته نباسید خشک و خالی هم نگفت. به نظرم طباطبایی هم در این ۴ سال زحمت خودش را کشید و نباید به سادگی از کنار برخی تلاش‌ها و نتایج گذشت.

نوری تاکید کرد: برای بازگشت بسکتبال ایران به جایگاه اصلی خود در آسیا باید همه دست به دست هم بدهیم و این کاری نیست که داوری بتواند به تنهایی از پسش بربیاید. قطعا داوری با ایده‌های جدید و کاربردی و باتوجه به پتانسیلی که بسکتبال ایران دارد، می‌تواند به خروج از این شرایط کمک کند. داوری نباید بدهکار افرادی شود که به دنبال گرفتن سمت در فدراسیون هستند، شود.

این کارشناس بسکتبال درباره عملکرد نه چندان رضایت بخش تیم ملی در دیدار با قزاقستان و سوریه، اظهار کرد: نمی‌توانیم عملکرد فنی یک مربی را با ۲ اردو و ۲ بازی بسنجیم. واقعا نیاز بود که تیم ملی پیش از دیدار با سوریه و قزاقستان بازی تدارکاتی برگزار کند تا مربی بتواند به شناخت نسبی از بازیکنان و نوع چیدمانش برسد. مصطفی هاشمی نیاز به شناخت دارد و باید به او فرصت داد. هاشمی عقبه‌ای دارد و کسی نمی‌توااند در مورد رزومه وی نقدی داشته باشد و از سوی دیگر مهران حاتمی هم سابقه مربیگری در تیم را دارد و این که بگوییم مشکل تیم ملی از کادر فنی بوده، حرف درستی نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *