تعرفه گذاری پلکانی برق مردم را به سمت مصرف بهینه انرژی سوق می‌دهد

9:00 - 13 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۰۰۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: تعرفه گذاری پلکانی برق می‌تواند مردم را به سمت مصرف بهینه انرژی سوق دهد.

رضا پدیدار  در گفت‌وگو با میزان در مورد تعرفه گذاری پلکانی برق، اظهار داشت: برای تولید سوخت در کشور محدودیت‌هایی وجود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی افزود: براساس آمار‌های موسسه بین المللی انرژی، شدت مصرف انرژی در ایران ۵/۷ میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: عملا با این رویه شدت مصرف انرژی، منابع خود را از بین خواهیم برد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: یکی از راهکار‌های بهینه مصرف کردن انرژی کنترل مصرف است. اما زمانیکه مردم توجهی ندارند تعرفه گذاری یکی از بهترین راهکارهاست.

پدیدار افزود: تعرفه گذاری پلکانی برق می‌تواند مردم را به سمت مصرف بهینه انرژی سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا در طول زمستان مردم حتی در منازل خود برای مصرف بهینه انرژی از لباس‌های مناسب استفاده می‌کنند، اما متاسفانه در ایران چنین اقداماتی را از سوی مردم نمیبینیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی افزود: تعرفه گذاری می‌تواند در مصرف بهینه برق به کشور کمک کند و این هشدار را به مردم بدهد که اگر درست مصرف نکنند باید پول بیشتری بخاطر عدم مدیریت شان پرداخت کنند.

پدیدار بیان کرد: بنابراین موافق تعرفه گذازی پلکانی برق در کشور هستم.

وی با اشاره به راهکار‌های جلوگیری از جبران کمبود برق در کشور، اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت ضریب افزایش تولید مصرف برق را باید داشته باشیم تا بتوانیم انرا تامین کنیم لذا در برنامه ریزی‌های بلند مدت کشور این مهم لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی عنوان کرد: آنچه که حائز اهمیت است اینکه برای کسانی که به اقتصاد ملی کشور کمک می‌کنند را تخفیف اعطا کنیم.

 

 


برچسب ها: برق رضا پدیدار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *