رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عبور «حسان» از گنبد آهنین/هراس فزاینده رژیم صهیونیستی از پهپادهای حزب الله

0:45 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۹۴۴
رونمایی حزب الله لبنان از یک پهپاد جدید که سامانه پدافندی گنبد آهنین موفق به رهگیری آن نشده، موجب نگرانی شدید سران رژیم صهیونیستی شده است.

پرواز عملیاتی پهپاد «حسان» حزب الله نگرانی فزاینده رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

به گزارش «مدیا لاین»، کارشناسان دفاعی، می‌گویند که حزب الله از هواپیما‌های کوچک به عنوان نوعی جنگ روانی علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

همچنین پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین حزب الله لبنان نگرانی فزاینده‌ای برای تشکیلات نظامی و پدافندی رژیم صهیونیستی است.

یک پهپاد جمعه گذشته از لبنان وارد حریم هوایی اراضی اشغالی شد و پیش از بازگشت به لبنان موفق شد از یک موشک رهگیر سامانه پدافندی «گنبد آهنین» عبور کند.

ورود پهپاد، آژیر‌های هشدار را در سراسر شمال اراضی اشغالی به صدا درآورد و جنگنده برای گشت زنی در این منطقه تلاش کردند.

حزب الله مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفت و اعلام کرد که هواپیمای بدون سرنشین مدل «حسان» ۴۰ دقیقه پرواز کرده و به حدود ۷۰ کیلومتری (۴۳ مایل) عمق اراضی اشغالی رسیده است.

پرواز روز جمعه تنها یکی از چندین پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در امتداد مرز شمالی اراضی اشغالی در هفته‌های اخیر است.

«ایتزیک هوبر»، مدیر موسسه «اسکای لاک سستم»، می‌گوید «اسرائیل به طور فزاینده‌ای نسبت به پرواز پهپاد‌ها نگران است؛ شناسایی پهپاد‌هایی مانند پهپاد‌های روز جمعه دشوار است.»

«هوبر» می‌گوید «یک پهپاد مانند حسان می‌تواند بین ۱.۵ تا دو کیلوگرم مواد منفجره حمل کند؛ این آسیب بزرگی وارد نمی‌کند، اما توانایی‌ها را ثابت و طرف مقابل را شرمسار می‌کند.»

این کارشناس نظامی، معتقد است «پهپاد‌ها به تجهیزات و راه حل‌های ویژه نیاز دارند، زیرا کوچک هستند و رادار‌های معمولی آن‌ها را نمی‌بینند؛ آن‌ها یک هدف هوایی کلاسیک نیستند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *