رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شوی تبلیغاتی و ادعاهای عجیب عزیزی‌خادم در آستانه عزل/ از کدام ثروت سخن می‌گویید؟!

12:16 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۸۸۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال با اعتماد به نفسی مثال زدنی مدعی شده فوتبال ایران در دوره مدیریتی او ثروتمند و با اعتبار شده است.

- ادعا‌های شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری جلسه عزل موقت در جمع روسای هیئت‌های فوتبال سراسر کشور نشان داد وی به این باور رسیده که بیشتر از هر زمانی به خط پایان نزدیک شده است، به همین دلیل با طرح مسائل غیرواقعی تلاش دارد فضای حاکم بر جامعه فوتبال را با وعده‌های رنگارنگ و ژست‌های توخالی بار دیگر تغییر دهد در حالی که شواهد موجود در ساختار مدیریتی فوتبال نشان می‌دهد هیچ شفافیتی در حوزه مدیریت کلان فوتبال وجود نداشته و همین عامل باعث شده عزیزی خادم پیش از فرا رسیدن یک سال از عمر مدیریتی‌اش، مجبور به خداحافظی زودهنگام با کرسی مدیریتی خود شود.

عزیزی خادم در اظهارنظری عجیب مدعی شده است که فوتبال ایران با سبک مدیریتی او همکارانش به یک مجموعه ثروتمند تبدیل شده و حالا خزانه فوتبال ایران توانمندی لازم برای تامین هزینه‌های کسب موفقیت را دارد، در حالی که اهالی فوتبال و افکارعمومی به خوبی به یاد دارند تا چند هفته پیش نزدیکان آقای رئیس از هر تریبونی استفاده می‌کردند تا پروژه کاسه گردانی برای گاوصندوق خالی فدراسیون فوتبال را عملیاتی کنند.

با این وجود عزیزی خادم با اعتماد به نفسی مثال زدنی مدعی شده فوتبال ایران در دوره مدیریتی او ثروتمند و با اعتبار شده است، حالا باید از آقای رئیس سوال کرد این ثروت خلق‌الساعه تا دیروز کجا بود تا دست مسئولان فدراسیون فوتبال از کیسه بیت‌المال خارج شود؟ اگر فدراسیون فوتبال از چنین مزیتی برخوردار بود چرا هر بار که عزیزی خادم و نزدیکان او مقابل دوربین رسانه‌های گروهی حضور پیدا می‌کردند ناله بی‌پولی و نداری سر می‌دادند؟

شاید عزیزی خادم به واسطه فشار ناشی از عزل موقت از سوی هیئت رئیسه گرفتار آلزایمر مصلحتی شده باشد، اما افکارعمومی به خوبی به خاطر دارند که بازیکنان تیم ملی به چه علت و دلیلی پست اینستاگرامی مشترک منتشر کردند و از عدم پشتیبانی کافی مسئولان وقت فدراسیون فوتبال فریاد اعتراض سر دادند.

انگار آقای رئیس ماجرای لباس‌های بشور و بپوش بازیکنان تیم ملی را از خاطر برده‌ است، اما همان مردمی که برای موفقیت تیم ملی فوتبال کشورشان هزاران نذر و نیاز کردند به خوبی به یاد دارند که یوز‌های ایرانی در چه وضعیتی به سر می‌بردند و چگونه با دستان خالی این موفقیت بزرگ را رقم زدند، اما حالا این موفقیت پدران زیادی پیدا کرده است!

اگر پروژه ثروتمندسازی رئیس فدراسیون فوتبال تا به این حد کارساز بوده چرا و به چه علت مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال که قرابت نزدیکی با عزیزی خادم دارد، در رسانه ملی از رئیس جمهور تقاضای ۵۰۰ میلیون یورویی کرد تا تیم ملی به دور بعدی جام جهانی صعود کند؟ به نظر می‌آید فصل جدیدی از مظلوم نمایی رئیس فدراسیون فرا رسیده و او با آگاهی از شرایط موجود حالا در آستانه تدارک شوی تبلیغاتی متفاوتی است تا شاید در آستانه عزل بتواند افکارعمومی را تحت تاثیر قرار دهد، غافل از اینکه انسان عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود!

اما عزیزی خادم دیروز در گفت‌وگو مجازی با روسای هیئت‌های فوتبال مدعی شد شائبه‌های مالی مطرح شده در خصوص مدیریت وی ساخته و پرداخته ذهن افراد مغرض است و تمام امور در فوتبال ایران شفاف است!

اما نکته تأمل برانگیز این است که وی برای اثبات این مساله هیچ سندی برای ارائه در اختیار ندارد. ادعای عزیزی‌خادم درباره شفاف‌سازی زمانی واقعی می‌شود که او به صورت روشن و بی‌پرده توضیح دهد سرنوشت پول هنگفتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه در دولت حسن روحانی به فدراسیون فوتبال هبه گردید چه شد؟ میزان پاداش‌های پرداخت شده بابت صعود تیم ملی در مرحله نخست انتخابی جام جهانی به چه ترتیبی بود و مشاوران آقای رئیس چه عدد و ارقامی را از این محل دریافت کردند؟ تکلیف مبلغ اختصاص یافته از سوی فیفا بابت انتقال علیرضا جهانبخش به لیگ جزیره چه شد؟

شفاف‌سازی با شعار و حرف صورت نمی‌گیرد، بلکه تنها با ارائه سند و مدرک امکان‌پذیر است که حداقل در ۱۱ ماه گذشته این اتفاق از سوی عزیزی خادم هرگز صورت نگرفت از این رو دیگر به هیچ یک از این ادعا‌های رنگ باخته نمی‌توان اعتنا کرد، لذا باید منتظر بود شاید با عزل موقت آقای رئیس و حضور سرپرست جدید تکلیف بسیاری از ابهامات موجود در بدنه مدیریتی فوتبال مشخص شود تا مردم متوجه شوند در دوران فعالیت کمتر از یک ساله عزیزی‌خادم چه اتفاقاتی زیر پوست فوتبال رقم خورد و تکلیف پول‌های سرگردان چه شد؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *