اسبقیان: نمی‌توان ورزش کشور را معطل انتخابات گذاشت/ قانون اجازه نمی‌دهد کسی دو شغله باشد

13:15 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۰۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اسبقیان: نمی‌توان ورزش کشور را معطل انتخابات گذاشت/ قانون اجازه نمی‌دهد کسی دو شغله باشد
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش ما این است که تا پایان مرداد فدراسیونی نداشته باشیم که با سرپرست اداره می‌شود.

خبرگزاری میزان - سید محمدشروین اسبقیان در حاشیه انتخابات امروز فدراسیون انجمن‌های رزمی، اظهار داشت: خدا را شاکریم دوازدهمین مجمع انتخاباتی را امروز برگزار کردیم که به صورت سرپرستی اداره می‌شد. ۶ فدراسیون مانده که با سرپرستی اداره می‌شوند و انتخابات ۵ فدراسیون را تا پایان تیرماه برگزار می‌کنیم. فقط انتخابات بولینگ و بیلیارد مانده که آن را هم برنامه‌ریزی و زمان برگزاری را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه این است تا پایان مرداد فدراسیونی نداشته باشیم که با سرپرست اداره می‌شوند. این برای وزارت ورزش بسیار مهم است، چون نمی‌توان ورزش کشور را معطل گذاشت. چون فدراسیون‌ها نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند و ورزش آسیب می‌بینند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش کردیم که فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند. امروز هم مجمع منظم برگزار شد البته بحث‌هایی می‌شود که طبیعی است، چون باید نقطه نظرات مجمع باید احترام گذاشت، چون آن‌ها در انتخابات تصمیم‌گیرنده هستند. براساس دستور وزیر اعضای مجامع که متخصص رشته‌های ورزشی هستند خودشان تصمیم می‌گیرند.

معاون وزیر ورزش در مورد حاشیه‌های فدراسیون ناشنوایان و اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون دو شغله است، تصریح کرد: معنای دو شغله این است که من امروز معاون قهرمانی هستم و رئیس فدراسیون هم باشم. نمی‌توانم، چون شغل محسوب می‌شود. من قبلا مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها بودم و بعد وقتی به عنوان رئیس انتخاب شدم، به آنجا مامور شدم. پست من کارشناس بود و به فدراسیون مامور شدم. برای رئیس فدراسیون ناشنوایان هم همین است. او در اداره کل استان تهران بود و بعد به فدراسیون مامور شد. ما اجازه نمی‌دهیم و یعنی قانون اجازه نمی‌دهد کسی دو شغله باشد.

وی درباره حواشی فدراسیون ووشو و شکایت پدر یکی از ورزشکاران، تصریح کرد: تا امروز شکایتی به دست من نرسیده بدیهی است که ما هر مکاتبه‌ای که اولیای ورزشکاران داشته باشد با جدیت پیگیری می‌کنیم. فدراسیون‌های ما هم به این موضوع توجه دارند. هدف ما این است شرایطی را به وجود بیاوریم که ورزشکاران در آرامش به مسابقه و تمرین برسند. من موضوعاتی را شنیدم، با دفتر مشترک صحبت کردن فعلا چیزی مکتوب نه از طرف فدراسیون نه شخص حقیقی و حقوقی به ما نرسیده، اما پیگیر موضوع هستیم.

اسبقیان در خصوص وضعیت موی تای، گفت: کارگروه تخصصی در وزارت ورزش داریم و طبق قانون اهداف وزارت، وزارتخانه می‌تواند سبکی را مستقل کند، اما با نقطه نظر متخصصان. ما گروه متخصص هم از بیرون وزارت و هم همکاران خودمان داریم که این موارد را بررسی می‌کنند تا با دقت لازم این اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آن‌ها مدعی شده‌اند قرار است انجمن مستقل شوند، گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *