رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم خودرو را گران‌تر و بی‌کیفیت‌تر می‌خرند

8:49 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۱۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائین‌تر از مشابه خارجی خریداری کرده اند.
به گزارش ، محمد شریعتمداری در حاشیه افتتاح خط تولید وانت دوکابین ایسوزو در بهمن موتور اظهار کرد: 26 درصد از قطعات وانت دوکابین ایسوزو در شروع کار تولید این خودرو از داخل تامین می شود و قرار است این سهم تا پایان سال به 40 درصد افزایش یابد.

وی گفت: صنعت خودروسازی ما با وجود همه افت و خیزها و فراز و فرودها همچنین فشارهای ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم های پس از ان در انتقال فناوری و دانش فنی و سرمایه و دسترسی به امکانات برای تولید برتر تا حدود زیادی راه خود را پیدا کرده است.

شریعتمداری با بیان اینکه مردم شریف ما در این سال ها همراه تولید داخلی بوده اند، افزود: مردم بعضا تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائینتر از مشابه خارجی خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: مردم ما همچنین در یک جهاد دیگری که حمایت از تولید داخلی است شرکت کرده اند و ما باید از این روحیه مردم پاسداری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا در اینده نه چندان دور کیفیت تولید محصولات ایرانی در خور و شایسته مردم ایران باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش ما در این جهت است ف افزود : تا چندی پیش تنها 52 قطعه از قطعات خودرو تحت کنترل استاندارد قرار داشت که شورای راهبردی استاندارد تصویب کرده و بزودی با توافقی که با کارخانه های سازنده خودرو بعمل آمده است ما به این سمت حرکت می کنیم که خودرو ساخته شده کامل را استاندارد کنیم.

وی گفت: همچنین در حوزه اجرای مقررات و ضوابط فنی ما با صنعت خودرو مذاکره کردیم که استاندارد محصولات پر تولید مانند پراید و پژو را به مقررات یورو نزدیک کنند و امیدواریم بزودی کیفیت خودرو داخلی ما با اجرای مقررات بسیار بهتر و مطلوبتر و شایسته مردم شریف ما باشد.

شریعتمداری افزود: نگاه صرف تولیدات به بازار داخلی به سر امده است و در دوران پساتحریم دولت اجازه نمی دهد از این فرصتی که بوجود امده است مجددا فروشندگان خارجی فقط محصولات خود را در بازار داخلی ما جستجو کنند بلکه ما بدنبال سرمایه گذ اری مشترک هستیم، امروز ژاپنی ها و فردا با سایر کشورهای دنیا ما خودروهای تولیدی خود را متناسب با استانداردهای جهان توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: اگر محصولات انها را در داخل تولید می کنیم بازار منطقه انها در اختیار ما باشد و هم قطعه سازان و تولیدکنندگان خودرو ما به بازار منطقه دسترسی داشته باشند و تحت لیسانی و با استانداردهای موجود برندهای مشهور دنیا در داخل تولید کنند که مطمئن هستیم در جهت اقتصاد مقاومتی به اجرا گذاشته خواهد شد.




علیرضا
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
بنده یک 206 صفر خریده ام و تا حالا که5000 کار کرده یک پایم در تعمیرگاه بوده و.... یعنی روزی نمی شود سوار این ماشین شد و اتفاقی برایش نیافتد. در هر صورت خوب است اگر مجدداً پای خارجیها به ایران باز شد، جهت بازگرداندن اعتماد مردم، طی یک فراخوان اصلاحات لازم در قطعات حساسی که با جان مردم سر و کار دارد را انجام دهند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
خودروهای مونتاژ(تولید)کارخانه های ایران ازجمله سایپا استانداردلازم را ندارندلطفا"توجه فرمائید:اینجانب اگرخودروی ایرانی نمیخریدم به بی کیفیتی و.... آن پی نمی بردم این دومین خودروی تیبا هست که خریداردومین تیبا شرکت سایپامورخ93/7/7هستم بگذریم که خودروی قبلی هیچ وفانکردبعدازتحویل خودروی دوم به اینجانب ، متوجه شدم ترمزدستی کلا"خراب است که مورخ93/7/8درنمایندگی2سایپاپذیرش وکلا"قطعات ترمزدستی عوض نمودندونامه شکایت واعتراض ودرخواست تعویض خودروی به سایپایدک تحویل دادم ولی هیچ ترتیب اثری ندادندگفتندتولیدشان همین است و....بااین وضعیت این خودرو بی کیفیت ترین وناامن ترین وازنظرفنی بیشترین ایرادات رادارد وهیچ رضایتی ازآن ندارم وهمیشه درگیررفع ایرادات آن ومراجعه درهردفعه کمترازیک ماه به نمایندگی می باشم چون درعرض10ماه ازتحویل خورو(93/7/7)بیش از15باربرای رفع ایرادات خودروبه نمایندگی مراجعه وهردفعه بیش از2روزخودرودرنمایندگی درتعمیرگاه مانده است بازهم هرروزبدترازروزقبل می باشد ودرهرمراجعه هزینه های زیادی رودستم می گذاردوروزبه روزبدترمی شودوایرادات جدیدی بوجودمی آیدومسئولین هم پاسخگونیستندورفع مسئولیت می کنندو..
علی
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
تیتر بزنید اولین واکنش رسمی دولتیها به کیفیت پایین خودرو همصدا بامردم ای مسول ای دست می رسد کاری بکن بالاخره سهام این خودروسازها دولتی است
ساسان
|
-
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
بنده پژو پارس را از برج ده پارسال تا حالا که خریداری کرده ام اونقده رفته ام نمایندگی که ده بار دعوا شدم باهاشون.هر روز یه صدا یه جاش درمیاد.خدا لعنتشون کنه .خدا حق مردم را ازشون میگیره بزودی همسایمون توسان خریده اصلا دغدغه تعمیر نداره اونوقت من هر روز درگیرم.
بازنشسته
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
دراسفند ۹۳ از یکی از نمایندگی های رشت 405slxتحویل گرفتم فردای انروز متوجه شدم چراغ داخل اتاق روشن نمیشود(خرابی مکرو سویچ) باسرگردانی زیاد ان قطعه عوض شد بعداز هزار کیلومتر دنده یک بسختی جا میرفت که بعداز سه هفته انتظار دیسک وصفحه کلاچ را عوض کردند چه صفحه کلاچی برایم گذاشتند به من نگفتند بعداز مدتی کولر من از کار افتاد که باز هم بعداز سرگردانی زیاد قطعه زیر داشبوردرا عوض کردند این در حالی است که من هنوز مسافرت خارج ازاستان نرفته ام که ببینم چه اشکلاتی دوباره پیش میاید
شهروند
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
دراسفند ۹۳ از یکی از نمایندگی های رشت 405slxتحویل گرفتم فردای انروز متوجه شدم چراغ داخل اتاق روشن نمیشود(خرابی مکرو سویچ) باسرگردانی زیاد ان قطعه عوض شد بعداز هزار کیلومتر دنده یک بسختی جا میرفت که بعداز سه هفته انتظار دیسک وصفحه کلاچ را عوض کردند چه صفحه کلاچی برایم گذاشتند به من نگفتند بعداز مدتی کولر من از کار افتاد که باز هم بعداز سرگردانی زیاد قطعه زیر داشبوردرا عوض کردند این در حالی است که من هنوز مسافرت خارج ازاستان نرفته ام که ببینم چه اشکلاتی دوباره پیش میاید...
لیلا
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
خدا پدرتو بیامرزه ..البته اینم بگم که قبلا میخریدیم
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
مردم ازدست خودروسازای داخلی کلافه شدن
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
دیگه بسه ...
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
با تمام اين تفاسير نمي خريم... خدا شاهده مديون مردم هستيد كه گمرك رو كم نميكنيد تا مردم مجبور بشن لگناي داخلي رو بخرن.
حسین
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
خداییش مردم درنظرسنجی درفضاهای مجازی زیاد مته به خشخاش میزارن من خودم در یکی از نمایندگیهای ایران خودرو پژوپارس صفر گرفتم الان 5ماه است 15هزارکیلومتر باهاش رفتم هیچ مشکلی نداشته حتی روغن وفیلتر روغن وهوا رو دوبار رایگان برام تعویض کردن غیراز بنزین دراین مدت هیچ خرجی نداشته راضیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *