ماین ایکس؛ جلوه فناورانه معادن ایران/ استارت آپ ایرانی به نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دبی ۲۰۲۰ می‌رود

21:18 - 17 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۳۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
استارت‌آپ ماین ایکس (MineX) با گذراندن دوره شتابدهی در سازندگاه کسب‌وکار‌های نوآورانه کانی‌بوم، موفق شد تا نخستین قرارداد تجاری خود را منعقد کند.
- استارت‌آپ ماین ایکس به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات مبتنی‌بر فناوری واقعیت گسترده در حوزه معدن و صنایع معدنی، پس از ورود به سازندگاه کانی‌بوم و بهره‌گیری از خدمات این شتابدهنده معدنی از جمله در زمینه شبکه‌سازی و بازاریابی، توانست با انعقاد قرارداد در حوزه برندینگ معادن ایران و ژئوتوریسم، وارد مرحله تجاری‌سازی شود.

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دبی ۲۰۲۰ با شعار «پیوند افکار، خلق آینده»، بستری برای طرح و رشد ایده‌های خلاقانه از سراسر جهان است که از مهرماه ۱۴۰۰ آغاز به کار می‌کند.
 
خانه معدن ایران، به‌عنوان متولی بخش معدن کشور در پاویون ایران این نمایشگاه، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به دنبال نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معدنی ایران برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و ایجاد همکاری‌های بین‌المللی است.

در سلسه جلساتی با حضور اعضای تیم ماین ایکس، رئیس خانه معدن ایران و مدیران اجرایی اکسپو، به پیشنهاد استارت‌آپ ماین ایکس مقرر شد تا به‌منظور معرفی معادن و شرکت‌های معدنی ایران در نمایشگاه اکسپو، سامانه‌ای هوشمند مبتنی‌بر فناوری واقعیت افزوده طراحی و پیاده‌سازی شود. با توافق‌های صورت‌گرفته، قرارداد همکاری در این زمینه در تاریخ ۰۶/۰۶/۱۴۰۰ میان استارت‌آپ ماین ایکس و خانه معدن ایران منعقد شد.

بنابراین ماین ایکس نخستین استارت‌آپی است که با بهره‌گیری از فناوری واقعیت گسترده در حوزه معدن توانسته است به سطح آمادگی فناوری (TRL) ۸ برسد. این استارت‌آپ با هم‌افزایی میان علوم کامپیوتر و زمین مسیری تازه را برای هوشمندسازی معادن و ورود فناوری به بخش معدن ایجاد کرده است. ماین ایکس با استفاده از ظرفیت‌های فناوری واقعیت گسترده (از جمله فناوری‌های واقعیت ‏افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی) در تلاش است روش‌های مهارت‌آموزی و ایمنی معادن و صنایع معدنی را با انقلاب صنعتی چهارم همگام سازد.

موضوع‌های مختلفی از جمله ایمنی، تعمیر و نگهداری و کار با ماشین‌آلات در صنعت معدن مطرح است که نیاز به آموزش اثربخش و کاربردی دارند.

«ماین ایکس» به دنبال آن است تا علاوه‌بر ژئوتوریسم و برندسازی معادن، از طریق شبیه‌سازی محیط‌های صنعتی و معدنی و ایجاد فضای تعاملی برای آموزش کارکنان، به افزایش ایمنی در معادن و توانمندسازی پرسنل کمک کند. همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا پیش از احداث واحد‌های صنعتی و معدنی، به‌منظور بررسی و ارزیابی این واحدها، شکل نهایی پروژه به‌صورت سه‌بعدی و با جزئیات لازم شبیه‌سازی شود.
 

برچسب ها: دانش بنیان معادن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *